[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu global: am ajuns deja sa folosim internetul mai mult pentru a cumpara produse decat pentru a citi presa

26 aprilie 2016

Desi activitatea principala a utilizatorului de internet, la nivel global, ramane email-ul, se constata ca oamenii au ajuns deja sa foloseasca mediul online mai degraba pentru a face cumparaturi decat pentru a citi presa. Si mai interesant, activitatile de online banking le-au devansat pe cele de vizionare a unui film pe internet.

Asadar, catiga teren utilizarea internetului pentru efectuarea de tranzactii, si mai putin pentru petrecerea timpului liber. Vestea proasta este ca peste 57% dintre utilizatori îşi păstrează parolele pe o bucată de hârtie sau în telefon, potrivit unui sondaj publicat luni de producătorul de soluţii anti-virus Kaspersky Lab.

Modul in care utilizatorii folosesc diverse echipamente cand acceseaza internetul

comportament online la nivel global

Sondajul realizat de Kaspersky Lab a demonstrat că numeroși utilizatori nu au destulă grijă cu parolele lor. Numai 38% creează câte o parolă complexă pentru fiecare cont, în timp ce o persoană din șapte (14%) are o singură parolă pentru toate conturile sale. Acești utilizatori riscă să le fie compromise mai multe conturi simultan, în cazul unui furt de date.

Gradul de risc nu este cu mult mai mic pentru aceia care folosesc câteva parole pentru un număr mai mare de conturi (36%) sau pentru cei care folosesc variațiuni ale aceluiași tipar  (12%). Ceea ce complică și mai mult lucrurile este că, potrivit unui alt studiu Kasperky Lab, un utilizator din zece vine cu parole formate din mai puțin de opt caractere, în timp ce 12% nu încearcă să-și facă parolele mai greu de ghicit folosind, de exemplu, majuscule, combinații de cifre și litere, semne de punctuație sau alte trucuri similare.

Mai mult, studiul a arătat că utilizatorii se pun în pericol, păstrându-și parolele în locuri ușor accesibile și nesecurizate. Peste jumătate (57%) dintre respondenți au recunoscut că își păstrează parolele pe o bucată de hârtie, în telefon, în documente din computer sau le au salvate în browser. Iar în momentul în care browser-ul se oferă să le salveze parolele, o treime (36%) dintre respondenți sunt gata să accepte, lăsându-se, astfel, pe mâinile infractorilor cibernetici sau ale persoanelor rău intenționate care ar putea să preia controlul asupra dispozitivului lor.

Această atitudine poate fi explicată prin faptul că mulți utilizatori sunt convinși că nu au informații confidențiale în computere. Asta cred 27% dintre respondenți, fără să-și dea seama că parolele lor și datele de autentificare sunt, în sine, o țintă preferată a infractorilor cibernetici. De asemenea, un procent de 25% dintre utilizatorii chestionați au avut contul atacat în ultimul an.

In 2015, mai putin de jumatate (43%) din populatia globului avea o conexiune la internet – mai exact, 3,2 mld, comparativ cu 2,9 mld. in iulie 2014.

Studiul a fost realizat de B2B International in iunie 2015 si a inclus 12.355 utilizatori din 26 de tari (vezi harta). Persoanele chestionate online au avut varsta de peste 16 ani, fiind egal impartite intre femei si barbati. Ca profil de varsta al respondentului, unul din trei (29%) a fost  sub 24 de ani,  26% a avut intre 25 si 34 de ani, 19% au avut intre 35 si 44 de ani, 14% a fost intre 45 si 54 de ani iar un procent de 12% a fost in varsta de peste 55 de ani.

Pentru mai multe detalii descarcati Kaspersky Lab – The Consumer Security Risk Survey 2015

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?