[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Marius Ghenea: „Black Friday are o reteta romaneasca insa nu trebuie extinsa pe intregul an”

13 noiembrie 2015

Un studiu prezentat in cadrul conferintei Retail Arena, organizata de catre wall-street.ro, releva faptul ca cel mai important criteriu in decizia de achizitie este pretul, urmat de increderea in retailer. Insa oricat de mare ar fi notorietatea brandului, compania din spatele acestuia va avea o problema sa desfasoare campanii dupa campanii de reduceri.

„Una dintre provocarile cu care se confrunta companiile in mediul actual este dorinta tuturor clientilor de a cumpara produse la preturi reduse, ceea ce determina organizatiile sa caute solutii pentru a anticipa comportamentul de consum”, a declarat Natalia Chiritescu, director vanzari in cadrul Vodafone Global Enterprise Romania.

Mesajul antreprenorilor prezenti la conferinta a fost de a nu transforma Black Friday intr-o campanie care sa tina tot anul intrucat politica „celui mai mic pret” este foarte periculoasa pentru dezvoltarea viitoare a business-ului.

„Black Friday are o reteta romaneasca, este un patent romanesc, nu seamana cu cel american. El a pornit ca un joc de schimbare dintre offline catre online. Insa as vrea sa nu transformam Black Friday intr-o perioada de tot anul, pe langa faptul ca se va transforma intr-o pierdere pentru companii, va pierde din importanta acestui eveniment”, a explicat Marius Ghenea, CEO PCGarage si presedinte al Asociatiei Romane a Magazinelor Online ARMO).

Tendinta consumatorului de a alerga dupa cel mai mic pret nu este specifica pietei romanesti, numai ca acum romanul a inceput sa invete sa faca acest lucru online.

„88% dintre oameni cauta informatii pe internet despre produse, insa in jur de 76% se duc in magazine, verifica si ating produsul, dupa care achizitioneaza de pe site-ul online care ofera cel mai mic pret. Acest lucru se intampla la nivel mondial, dar se aplica si in Romania.”, a declarat Oana Terteleac, Windows Business Group Lead la Microsoft Romania.

Ce nu a rezultat din lucrarile conferintei este in ce masura retalerii pot deveni victimele propriilor strategii comerciale. Politica celui mai bun pret pleaca de la o realitate data de situatia economica a romanului sau de o politica de expansiune si de cucerire a pietei? Probabil ca este cate putin din fiecare. Dozajul corect rezulta in urma unei mai bune cunoasteri a clientului pentru ca studiile arata ca sunt diferente mari de perceptie intre ce cred managerii retailerilor ca-si doreste piata si ce gandeste cu adevarat consumatorul.

„In momentul in care plec de la experienta clientului si ma gandesc la nevoile care construiesc comportamentul sau, pot sa fac o strategie, care sa ma duca la o viziune pe termen lung. Insa, adesea, suntem pusi sub presiune de obiectivele pe termen scurt”, a precizat Chiritescu.

„Modul de a cumpara nu este liniar, asteptarile clientilor vor continua sa creasca, iar interactiunea cu consumatorii este cruciala. De exemplu, 80% dintre CEO cred ca brandurile companiilor pe care le conduc ofera o experienta placuta, insa numai 8% dintre consumatori sunt de acord”, a declarat Thilo Kerner, head of business development SAP.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?