Magazinele online au predat peste 2 milioane de colete către curieri în weekend-ul de Black Friday 2021, indică o statistică a startup-ului de technologie, Innoship.
Volumul de colete predate de vineri (13 Noiembrie) până duminică (15 Noiembrie) a fost de 2,5 ori mai mare decât cel înregistrat într-un weekend obișnuit.
”Suntem bucuroși că am gestionat cu succes peste 12% din volumul total al comenzilor plasate de cumpărători în magazinele online după doar un an și jumătate de la lansare. Innoship a eficientizat procesul de livrare pentru peste 100 de clienți, inclusiv branduri renumite precum Yves Rocher, Elefant, Evomag, sau Otter. Am observat o creștere a performanței de livrare în timpul campaniei de Black Friday 2021. Comercianții online și-au unit eforturile cu firmele de curierat pentru a oferi clienților o experiență de cumpărare mai bună.” a declarat Dan Ungureanu, co-fondator și Head of Business Development Innoship.
Liderii industriei de curierat au preluat 79% din coletele expediate de Black Friday
Primii trei operatori din industria de curierat, Fan Courier, Cargus și Sameday, au preluat 79% din volumul total al coletelor expediate în primele trei zile ale campaniei. Ziua de vineri, 13 Noiembrie, a înregistrat vârful comenzilor anul acesta, când retailerii online au predat curierilor circa 1,2 milioane de colete.
Reprezentanții Innoship afirmă că firmele de curierat și-au adaptat cu succes serviciile pentru a face față volumului crescut de colete.
„Angajații companiilor de curierat au muncit non-stop pe întreaga durată a campaniei. Astfel, mai mult de jumătate (58%) dintre coletele preluate de către aceștia vineri, în prima zi a campaniei, au fost livrate rapid, în timpul weekend-ului. Până la finalul zilei de marți, 16 Noiembrie, curierii au livrat 95% din volumul total de colete,” precizeaza Innoship.
Eficiența curierilor a fost facilitată și de creșterea numărului de puncte fixe de livrare de tip pick-up points sau locker. 20% din coletele expediate de retailerii online care folosesc soluția Innoship și au implementat opțiunea de livrare la puncte fixe au ajuns în lockere.
Soluția Innoship ajută comercianții online să-și gestioneze eficient propriile contracte de curierat, crescându-le calitatea procesului de livrare și optimizându-le costurile prin alocarea automată a coletelor către curierul potrivit.
Prin integrarea cu Innoship, magazinele online își îmbunătățesc performanța de livrare și pot oferi clienților mai multe opțiuni de livrare înainte de finalizarea comenzii, reducând astfel rata de retur a comenzilor.
De la începutul activității în 2020, startup-ul Innoship a gestionat livrarea a peste 11 milioane de colete în România și Europa.
Algoritmul avansat de machine-learning Innoship examinează performanța diferitelor opiuni de livrare disponibile într-o arie geografică și punctele de livrare ale unui comerciant pentru a repartiza automat fiecare comandă de livrare curierului potrivit, pe baza criteriilor stabilite de comerciant.
După ce identifică un curier optim pentru livrare, platforma Innoship ajută comercianții să mențină clientul informat pe parcursul procesului de livrare prin notificări email sau SMS în timp real.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: