[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Sfaturi Google pentru maximizarea rezultatelor in comertul electronic, tot anul

10 ianuarie 2017

Peste 53% dintre persoanele cu vârsta de peste 16 ani din România care dețin un dispozitiv mobil îl utilizează pentru navigare online, în special pentru a căuta informații despre anumite produse sau servicii pe care le doresc, dar și pentru a localiza magazinele fizice sau chiar de a împărtăși recenzii și opinii cu alți utilizatori, potrivit unui studiu realizat de Google si prezentat de Agentia de marketing online Today’s.

Studiul, despre comportamentul oamenilor online, cu precădere în acțiunile legate de e-commerce, arată că 66% din utilizatorii de smartphone au aflat prima dată despre un produs din mediul online, restul de 34% au obținut informații în magazin sau prin contact telefonic. Mai mult, 42% dintre utilizatori își folosesc telefonul pentru a iniția procesul de cunoaștere a mărcii și pentru a căuta sfaturi și opinii ale altor cumpărători.

Cei mai mulți dintre cei care utilizează smartphone-ul în scopul căutării de informații online despre produse și servicii sunt tinerii până în 25 de ani. Ei reprezintă 91% din totalul deținătorilor de telefon, urmați îndeaproape de cei între 25 – 34 de ani.

folosire smartphone_grupe de varsta

În acest context global al creșterii influenței telefonului, tendință în care se înscrie și România, specialiștii Google oferă cinci sfaturi importante pentru a maximiza eficiența în comerțul online pentru retaileri:

1. Captarea atenției utilizatorului cu un îndemn – Call-to-action – și evidențierea clară a valorii adăugate a produsului
2. Interacțiunea utilizatorului cu site-ul trebuie să ofere o experiență plăcută de navigare pe mobil: meniul trebuie să fie cât mai vizibil, principalele categorii de pe site trebuie să fie vizibile pe homepage, dar să existe și butoane de filtrare pentru a găsi mai ușor produsele dorite
3. Îndemnul la acțiune trebuie să fie bine evidențiat – coșul de cumpărături să fie afișat în locul potrivit și să existe un sistem de afișare a etapelor în care se află comanda
4. Procesul de cumpărare este influențat de experiența de navigare pe site. Viteza de încărcare a paginii devine, astfel, foarte importantă
5. Este recomandată testarea constantă a diverselor elemente din pagină (conținut, design, metoda de livrare și securizarea datelor). Scopul este de a identifica impactul și de a aduce îmbunătățiri site-ului în acord cu nevoile vizitatorilor.

Evolutia cautarilor pe dispozitive

Anul 2017 abia a început, însă navigarea de pe mobil „prinde din ce în ce mai mult teren, anunțând o reala tendinta în acest sens în lunile care vor urma.”, potrivit Today’s. Agenția recomandă advertiserilor să își alinieze strategiile de promovare online la acest trend și să își adapteze pentru accesarea de pe interfețe mobile atât site-urile, cât, mai ales, campaniile de publicitate online.

Mai mult, pentru a se asigura că ajung la toți utilizatorii, Today’s recomandă marketerilor să urmărească separat, în paralel, indicii de performanță veniți din traficul pe mobil vs. cei de pe PC, întrucât utilizatorii celor două platforme au comportamente diferite și stimulii care-i atrag online sunt și ei diferiți.

Experienta utilizatorului

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?