Din 2021 până în prezent, Revolut și-a dublat numărul angajaților specializați în detectarea și prevenirea fraudelor, în timp ce compania a introdus tot mai multe tehnologii de ultimă oră și inteligența artificială pentru a aborda integrat acest fenomen în creștere în industria serviciilor financiare.
Pentru a face față provocărilor aduse de numărul în creștere al tentativelor de fraudă care se folosesc de platformele digitale, companiile își întăresc echipele cu specialiști în FinCrime (criminalitate financiară). De exemplu, Revolut are peste 2.500 de angajați în acest domeniu, în echipe din șase țări, iar responsabilitățile lor acoperă dezvoltarea de produse, data science, suport clienți, prevenirea spălării banilor. Practic, echipa de experți Revolut în acest domeniu s-a dublat din 2021 până în prezent. Rezultatele arată că, doar în ultimele 12 luni, fintech-ul a reușit să prevină fraude a căror valoare totală s-ar fi ridicat la aproximativ 231 milioane de euro.
În egală măsură, în ultima perioadă, experții antifraudă au remarcat o creștere a gradului de sofisticare a fraudelor în mediul online, țintind serviciile financiare, astfel încât tot mai multe dintre aceste incidente migrează dinspre fraude spre scam-uri . De exemplu, în Regatul Unit, în perioada 2021-2022, fraudele neautorizate au scăzut cu 18%, în timp ce APP (fraude cu autorizarea plății prin notificare push) au crescut și au ajuns să reprezinte circa 41% din totalul pierderilor provocate de fraude în această țară în 2022.
În cazul Revolut, din iunie 2023 până în prezent, numărul de fraude de tipul APP s-a redus cu 35%. În același timp, numărul de scam-uri care sunt inițiate pe platformele de social media a crescut constant și a ajuns să reprezinte două treimi din fraudele raportate de sistemele fintech-ului.
Aaron Elliot Gross, șeful departamentului Antifraudă Revolut, a declarat: „La Revolut, ne concentrăm pe o abordare integrată și bazată pe date pentru protecția clienților, apelând la tehnologie de vârf, experți de top în prevenirea fraudelor și noi modalități de educare a clienților noștri despre cum să se protejeze de escrocherii. Vedem din ce în ce mai multe fraude care apelează la mecanisme complexe, create de infractori fără scrupule, care vizează clienții în principal prin intermediul platformelor de social media și folosesc tehnici de inginerie socială (cum ar fi escrocherii romantice sau escrocherii cu investiții) pentru a-i convinge să le dea bani. Ne-am luat angajamentul de a continua să recrutăm cei mai buni specialiști în acest domeniu, inclusiv experți în domeniul criminalității financiare, pentru a oferi sprijin clienții. De asemenea, investim constant în cele mai noi tehnologii, inclusiv în sisteme care integrează inteligență artificială, pentru a detecta activități de plată neobișnuite și pentru a ne proteja utilizatorii.”
Crește nevoia companiilor de a angaja specialiști în FinCrime și antifraudă
Fintech-ul britanic, care operează ca o bancă integral digitală în Uniunea Europeană (UE), în baza unei licențe bancare acordate de Banca Lituaniei, și sub jurisdicția Băncii Centrale Europene, continuă să atragă specialiști din diverse instituții financiare și din industria fintech. Peste 77.000 de candidaturi au fost depuse de specialiști antifraudă, în ultimul an, pentru a ocupa un post de specialitate în cadrul Revolut. De exemplu, activitatea de suport clienți Revolut îmbină priceperea echipei și competențele ridicate ale acestora în domeniul antifraudă cu tehnologii de ultimă oră, într-un mediu securizat, cum ar fi chat-ul din aplicație. Conversațiile criptate derulate în chat asigură nu numai confidențialitatea informațiilor schimbate aici cu clienții, dar și trasabilitatea dialogurilor și a activității specialiștilor antifraudă.
___________
Revolut a lansat în septembrie o campanie de prevenire a fraudelor și de educare a clienților în legătură cu diversele tipuri de criminalitate financiară, care include o serie de lecții ce pot fi parcurse direct în aplicație. La finalul acestora, utilizatorii pot completa chestionare de verificare a cunoștințelor despre prevenirea fraudelor bancare digitale.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: