[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Retail media: Startup-ul românesc Footprints demarează prima rundă de finanțare și țintește atragerea unei investiții de 500.000 de euro. Serviciile companiei sunt deja folosite de Erste Group si First Bank.

6 octombrie 2022

Finantarea atrasa va permite extinderea pe noi piete și dezvoltarea platformei și a algoritmilor AI în direcția îmbunătățirii predicțiilor comportamentului de consum în retailul fizic.

Compania românească Footprints for Retail, ce operează una dintre cele mai avansate platforme de Retail Media din lume, demarează prima rundă de finanțare. Footprints for Retail țintește atragerea unei investiții de 500.000 de euro, la o evaluare pre-money de 5 milioane de euro.

„Soluția Footprints are la bază o tehnologie unică ce le oferă companiilor din retailul offline posibilitatea de conversie a traficului anonim în clienți profitabili, cu un comportament de achiziție predictibil, analizând în mod unitar datele comportamentale din offline și online, cu ajutorul inteligenței artificiale și automatizării algoritmice,” potrivit comunicatului de presa.

În prezent, complexitatea interacțiunilor dintre clienți și produsele și serviciile companiilor nu este înțeleasă complet de către modelele de date ale retailerilor și ale platformelor cu care lucrează, iar investițiile de media ale retailerilor se concentrează pe câte un canal de interacțiune (Google, Facebook etc.) în mod izolat. „Iar acest lucru, dacă funcționează pentru retailerii pur online, nu funcționează pentru retailerii cu prezență în offline,pentru că nu pot atribui investiția de media din online cu rezultatele din offline,” potrivit companiei.

Mai mult, potrivit analizei Footprints, dacă, în cazul retailerilor online, proporția dintre investiția de media în achiziția unui client nou sau în generarea unei tranzacții noi și rezultate este de 15-25% (Return on Ad Spend), în cazul retailerilor fizici această pondere este de doar 3,5-5%.

„În acest context, în care brandurile cu prezență în retailul fizic și magazinele offline care comercializează produsele brandurilor au nevoie de un Return on Ad Spend mai bun, intervine Footprints, soluție unică pe piața din România, care le oferă retailerilor, în mai puțin de 3 luni, creșterea profiturilor pe metru pătrat de până la 3 ori, costuri de achiziție a clienților mai mici cu 25% și un Return on Ad Spend de până la 8 ori mai bun.” – spune Dan Mărculescu, fondator și CEO Footprints For Retail, menționând că cel mai mare activ al companiilor este dat de informațiile pe care le au despre clienții lor.

Cinci ani de lucru și doua milioane de euro investite deja

Platforma și soluția Footprints au la bază experiența solidă a unei echipe de 15 oameni și este rezultatul a cinci ani de lucru și a unei investiții, până în prezent, de doua milioane de euro.

În prezent, soluția Footprints este folosită de retaileri mari din România, Dubai, Serbia, Bulgaria și Spania. Finanțarea atrasă va permite extinderea în mai multe țări, obiectivul companiei fiind la ca la finalul anului viitor soluția dezvoltată să fie folosită și de retaileri din SUA, Canada, Marea Britanie,  Franța și Germania.

Runda de finanțare este susținută de 8 investitori privați, printre care Sandu Băbășan, partener Robin Good și Florin M. Pop, membru al grupului de investitori Transylvania Angels Network.

M-am alăturat ca investitor în Footprints prin prisma potențialului acestui proiect, bazat pe o tehnologie unică, dezvoltată de la zero, în ultimii 5 ani. Este, probabil, proiectul cu cea mai mare capacitate de scalare în care am investit. Soluția propusă are un mare potențial de internaționalizare,  rezolvă unele dintre cele mai mari probleme ale retailului, în contextul digitalizării acestei industrii, și este într-un domeniu cu un ritm de creștere foarte alert.” – spune Sandu Băbășan, investitor și partener Robin Good.

Printre clienții Footprints For Retail se află: INGKA Holding B.V. (operator al magazinelor IKEA), Majid Al Futtaim (conglomerat în industria imobiliară și de retail din EAU), NEPI, Vienna Insurance Group, Jaguar, Hyundai, Land Rover, Erste Group și First Bank.

__________

Footprints For Retail este singura companie românească inclusă în Microsoft Pegasus, programul Microsoft desfășurat la nivel global care include 12 companii pe care pariază că vor remodela businessul și modul de operare al comerțului clasic.

Compania românească a atras deja fonduri pentru investiții în valoare de 275.000 de euro, de la 8 investitori, și urmărește, în paralel, un parteneriat cu un fond de investiții activ pe piața de venture capital. Acționarii se așteaptă ca mixul investitori și fond de venture capital să asigure cea mai bună dezvoltare singurei companii de Retail Media din România.

Retail Media este o nouă formă de advertising care închide bucla dintre afișările media și tranzacțiile comerciale pentru a îmbunătăți „targetarea”, a oferi noi informații despre public și pentru a livra experiențe mai relevante și mai valoroase pentru consumatori. La nivel global, această piață este estimată să atingă la finalul lui 2022 venituri de 50 de miliarde de dolari, în creștere cu peste 30% față de anul trecut.

In prezent, marii retaileri sunt constrânși să identifice noi clienți potențiali, să îi întâmpine în cât mai multe locuri și să le cunoască nevoile și dorințele de achiziție, concomitent cu anticiparea comportamentului de consum, în încercarea de a identifica noi surse de venit și de a crește marjele de profit.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?