[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Packeta România: rata de retur la magazinele online locale este în creștere. În cazul plăților ramburs, rata de retur ajunge și la 15%. La plata prin card procentul scade intre 1% si 3%.

8 noiembrie 2022

Cu cât este mai mare numărul de colete cu plata ramburs, cu atât este mai mare și rata de retur a produselor. Pe termen lung, însă, rata de retur a produselor va fi mai mică, pe măsură ce tot mai multe comenzi vor fi achitate online, cu cardul.

Dezvoltarea industriei de eCommerce din România, concomitent cu schimbarea comportamentului de consum al românilor – mai predispuși să facă mai multe achiziții online decât anii trecuți –  generează pentru comercianții online o rată de retur mai ridicată. Potrivit legii în vigoare, consumatorii au la dispoziție 14 zile calendaristice pentru a returna produsele cumpărate.


Rata de retur a produselor achiziționate online variază în funcție de segment. În cazul plăților în avans (cu cardul), rata de retur este mai scăzută, fiind cuprinsă între 1% și 3%. Nu același lucru se întâmplă și în cazul plăților ramburs (plata la livrare), unde rata de retur variază între 5% și 15%, în funcție de categoriile de produse.

Pentru magazinele online această problemă devine și mai serioasă, pe măsură ce au și mai multe comenzi în afara României, și trebuie gestionată cu parteneri de încredere care să asigure returul produselor în cele mai bune condiții.

„Ne așteptăm ca rata de retur să continue să crească în lunile noiembrie și decembrie, odată cu creșterea vânzărilor în evenimentele de reduceri de final de an, precum Black Friday și campania de Crăciun, mai ales în anumite industrii online, precum fashion. Motivele returului variază de la inadvertențele produselor, calitatea acestora, starea de funcționare etc. Pe termen lung, însă, rata de retur a produselor va fi mai mică, pe măsură ce tot mai multe comenzi vor fi achitate online, cu cardul”, spune  Alexandr Jeleascov, CEO Packeta România.

Packeta România oferă comercianților clienților finali și acest serviciu de returnare a produselor, atât în România, cât și în afara țării. Packeta România oferă suportul logistic pentru returul coletelor, clienții având la dispoziție o rețea națională formată din peste 800 de puncte pick-up, unde pot preda coletele cu produse, pentru ca acestea să fie returnate comercianților de la care au fost achiziționate.

Una dintre principalele provocări pentru clientul final o reprezintă documentarea insuficientă referitoare la politica de returnare a comenzilor. În afară de documentare, lipsa unei soluții viabile privind returul, cât și costul de retur. Aceste motive sunt un impediment și pentru magazinele online deoarece costul de retur pe lanțul de aprovizionare este aproximativ dublu față de livrarea propriu-zisa către client, generând astfel costuri interne care pot reprezenta câteva procente semnificative din cifra de afaceri”, mai spune Alexandr Jeleascov.

___________

Packeta România este o platformă digitală globală pentru comerțul online, membră a Packeta Group, prezentă pe piața din România încă din 2017. Compania are ca scop facilitarea procesului logistic pentru selleri și magazine online prin multiple servicii de livrare, fără a impune clienților finali locul și ora ridicării produselor. Acest lucru este posibil datorită unei rețele extinse de peste 14.000 de puncte pick-up proprii și peste 5.000 de Z-Box-uri în rețeaua internațională a Packeta Group și alte peste 100.000 de puncte pick-up partenere în toată Europa.

În anul 2021, grupul Packeta a transportat mai mult de 73 de milioane de colete, datorită colaborării cu peste 32.000 de magazine online și selleri persoane juridice. Magazinele online își pot expedia coletele nu numai la nivel național, ci și la nivel internațional, în toate cele 27 de țări din Uniunea Europeană, plus Marea Britanie, SUA, Elveția, Liechtenstein, Emiratele Arabe Unite, Israel și Turcia.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?