[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Packeta România: 6 din 10 magazine online românești vor să își vândă produsele și în afara țării. Deja, peste 70% din volumele de colete procesate de companie sunt din segmentul cross-border.

6 martie 2023

În ultimii doi ani, Packeta România a înregistrat o dublare a numărului de colete livrate cross-border, atât din România către alte țări, cât și din străinătate către România. Pentru 2023, estimează o creștere de până la 50% pe acest segment, pe fondul unui interes crescut din partea magazinelor online de a livra produse în afara țării, dar și al schimbării comportamentului de consum, tot mai mulți români comandând produse din străinătate.

Peste 60% dintre magazinele online care au ales să integreze serviciile Packeta România, în ultimele 6 luni, au în vedere să își comercializeze produsele și în afara țării.  Pietele vizate Magazinele pentru extindere internațională sunt Ungaria, Bulgaria, Grecia, Italia, Spania, Anglia, Germania, Cehia și Polonia, potrivit comunicatului.

„În prezent, piețele internaționale sunt mult mai accesibile, iar infrastructurile de transport sunt mai bine dezvoltate decât oricând, serviciile de livrare sunt mult îmbunătățite, în timp ce procesul de retur al produselor este simplificat.” – precizeaza compania de curierat.

Pentru magazinele online acum este cel mai ușor să vândă transfrontalier. Vânzările cross-border s-au dezvoltat semnificativ în ultimii 3 ani, iar traiectoria ascendentă validează faptul că piața de cross-border va predomina în viitor, odată cu schimbările comportamentelor de consum și cu avantajele oferite atât clienților, cât și celorlalte industrii conectate la acest sector”, spune Alexandr Jeleascov, Managing Director Packeta România, menționând că peste 70% din volumele de colete procesate de Packeta România sunt din segmentul cross-border.

Observăm o tendință de creștere continuă a interesului magazinelor online și a retailerilor de a-și dezvolta afacerile începând cu țările din regiune, ceea ce va duce, implicit, la o creștere a volumelor de colete procesate. Iar consumatorii se vor axa pe produse în sine, pe prețul și pe calitatea acestora și îi va interesa mai puțin dacă magazinul online de unde le achiziționează  este național sau internațional. Și asta datorită faptului că, în ultimii ani, magazinele online și-au îmbunătățit foarte mult timpii de livrare și acum este aproape insesizabil pentru consumatori dacă plasează comanda la un magazin online intern sau extern”, mai spune Alexandr Jeleascov.

Magazinele online din România vizează pentru extindere internațională destinații de livrare precum Ungaria, Bulgaria, Grecia, Italia, Spania, Anglia, Germania, Cehia și Polonia și, în general, zonele unde există comunități mari de români.

De cealaltă parte, în afară de țara noastră, românii comandă produse la magazinele online din Polonia, Germania, Cehia, Slovacia, Italia, Ungaria, Grecia, Bulgaria și China, iar ca particularitate, în  preferințele românilor, dacă în anii trecuți predomina categoria IT&C, acum se observă o creștere semnificativă a segmentului de fashion, atât pe partea de import, cât și de export.

________________

Packeta România este o platformă digitală globală pentru comerțul online, membră a Packeta Group, prezentă pe piața din România încă din 2017. Compania are ca scop facilitarea procesului logistic pentru selleri și magazine online prin multiple servicii de livrare, fără a impune clienților finali locul și ora ridicării produselor. Acest lucru este posibil datorită unei rețele extinse de peste 16.000 de puncte pick-up proprii și lockere în rețeaua internațională a Packeta Group și alte 139.000 de puncte pick-up partenere și lockere în toată Europa.

În anul 2022, grupul Packeta a transportat mai mult de 90 de milioane de colete și colaborează, în prezent, cu peste 46.000 de magazine online și selleri. Magazinele online își pot expedia coletele nu numai la nivel național, ci și la nivel internațional, în toate cele 27 de țări din Uniunea Europeană, plus Marea Britanie, SUA, Elveția, Liechtenstein, Emiratele Arabe Unite, Israel și Turcia.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?