[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Oficial eBay, responsabil de pietele emergente din Europa, pune Romania pe lista de prioritati: „ma surprinde ca doar 2% dintre IMM-uri vinde cross-border”

22 martie 2017

România se află pe lista de priorităţi pentru eBay, companie care intermediază vânzări de 84 mld. dolari Strategia eBay este axată pe atragerea de companii mici şi mijlocii pe platforma de vânzări internaţionale.

„Mă surprinde că doar 2% din întreprin­derile mici şi mijlo­cii din România vând cross-border (media europeana este de 8% n.r.)- în mod cert există o oportunitate acolo, în mod cert eBay este unul dintre potenţialii jucători care pot genera o schimbare în acest sens. Vânzătorii sunt motivul principal pentru care mă aflu aici. Când lucrezi cu ei, lucrezi de cele mai multe ori cu IMM-uri, câteodată şi cu firme mari. Un market place precum eBay are 160 de milioane de cumpărători activi – de departe mai mulţi decât populaţia mai multor ţări la un loc”, a spus Ilya Kretov (foto), general manager al eBay pentru Rusia şi ţările emergente din Europa.

Kretov a fost numit la începutul acestui an să coordoneze activităţile operaţionale ale eBay pentru 120 de ţări şi teritorii. Decizia a fost luată, potrivit presei internaţionale, după sesizarea unei diferenţieri clare între piaţa din Rusia faţă de cele tradiţionale ale eBay.

Dacă în SUA, de pildă, utilizatorii americani tind să se axeze pe vânzări şi achiziţii domestice, iar în Germania, germanii vând produse mai ales către germani, în Rusia, vânzările făcute de companii prin eBay au crescut cu 50% anul trecut. Biroul din Moscova al companiei a devenit astfel responsabil de la începutul acestui an de replicarea acestui model în pieţele cu prezenţă redusă a market place-ului american.

„Sunt toate pieţe relativ noi, slab penetrate pentru eBay şi cu potenţial mare în majoritatea lor. Ne-am propus să aducem mai mulţi clienţi astfel. În mod cert avem o listă scurtă şi lungă de ţări, este imposibil să faci manage­men­tul tuturor, iar România este cu siguranţă una dintre ţările care se află pe lista noastră de priorităţi din punctul de vedere al dezvoltării businessului”, descrie Kretov planurile în ceea ce priveşte aceste pieţe.

Compania şi-a început procesul de reorganizare la începutul anului, iar vizita executivului rus în România este prima în acest sens. În cadrul acesteia, Kretov spune că se va concentra pe discuţiile cu potenţialii vânzători de pe piaţa locală.

Sursa: ZF

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?