„First Bank foloseste 19 roboti in procesele interne de creditare, in zona de administrare credite, zona de plati. Am inceput sa ne digitalizam pe noi in primul rand pentru a trai experienta clientului,” a declarat Madalina Teodorescu, vicepresedinte First Bank, in cadrul videoconferintei ZF Bankers 2020.
Vorbind despre investitiile in transformarea digitala a bancii, Teodorescu a spus ca institutia pe care o reprezinta s-a asociat cu fintech-uri pentru a lansa microcreditum, o platforma de creditare online dedicata companiilor micro, interconectata la foarte multe baze de date.
Ca efect al introducerii acestei platforme „macar 20% din solicitarile de credit ar trebui sa-si gaseasca raspuns in maxim o ora”. „Aceasta platforma economiseste cca 80% din tot ceea ce inseamna investitie de timp in evaluarea clientilor.”
Ajunsi la solicitarile de imprumuturi, Teodorescu spune ca „Cererea de creditare a reinviat fantastic. Am peste volumele sezonalitatii din anii anteriori.„
Vicepresedintele a mai precizat ca banca a introdus semnatura electronica in procesele de creditare retail. „In momentul de fata am si acordat anumite sume, in zona creditelor retail, exclusiv cu semnatura digitala.”
Cat despre noua aplicatie de internet banking si mobile banking, lansata de banca chiar de Ziua Americii (4 iulie), Teodorescu se mandreste ca a fost construita de la zero si ca ofera o experienta superioara celei oferite de fintech-uri consacrate:
„Noi spunem ca am lansat o plaforma peste experienta Revolut din perspectiva tehnica si ne-am propus sa aducem inapoi, sa aducem acasa toti romanii care au plecat in platforma Revolut oferindu-le o experienta de deschidere de cont de circa 8 minute, in momentul de fata.”
Ca afect al masurilor de transformare digitala, oficialul remarca o crestere semnificativa a zonei de tranzactionare digitala. „Undeva, cca 80% din tranzactiile bancii noastre s-au derulat in zona digitala exclusiv.”
Banca a facut un pilot pentru a testa un anumit subsegment de clienti in videobanking, in video call-uri, iar reactia clientilor a fost extrem de pozitiva.
„Am vazut un apetit fantastic crescut de cumparare de produse in zona de digital unde cca 70% dintre clientii care intra in video call isi achizitioneaza un nou produs.”
Pe aceasta noua platforma, lansata tot la inceputul lunii iulie, deschiderea de conturi, de catre clientii noi pentru banca, s-a facut prin canalul digital in proportie de 45%.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: