[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

În luna cadourilor, retailerii vând cu 5%-20% mai puține produse, dar vor avea încasări mai mari decât anul trecut – analiza White Image 

15 decembrie 2022

În decembrie, una dintre cele mai efervescente perioade de cumpărături din an, retailerii vor înregistra o scădere între 5% și 20% a numărului de produse vândute comparativ cu aceeași lună de anul trecut, însă vor avea venituri mai mari cu aproximativ 5% în contextul inflației ridicate, arată o analiză realizată de White Image, cea mai mare agenție de email marketing din România. Potrivit reprezentanților companiei, business-urile care nu au investit în profilarea audienței vor avea de suferit, fiindu-le afectate în continuare vânzările.

Deși este luna cadourilor, în care istoric vorbind consumatorii români cheltuiesc mai mult decât într-o perioadă fără sărbători, în decembrie 2022 retailerii care nu au o analiză concretă a profilului clienților, care nu colectează date ale acestora, care nu promovează produsele potrivite și care nu au campanii de discount-uri vor înregistra venituri mai mici decât anul trecut. Printre motivele acestor scăderi se află faptul că românii sunt tot mai sensibili la preț, acesta fiind cel mai important criteriu de achiziție în contexul actual, dar și faptul că multe campanii de promovare nu sunt pregătite strategic, din timp, ci în ultimele momente și fără un plan bine pus la punct.

“Aproape fiecare afacere este îngrijorată sau se confruntă deja cu încetinirea sau scăderea creșterii veniturilor, deoarece mulți experți consideră că ne îndreptăm către o recesiune. Dacă până recent se vorbea de creșteri și iar creșteri de cifre, în ultima periodă se vorbește de strategii pentru susținerea afacerii sau, în cel mai fericit caz, pentru a avea o creștere durabilă. În acest context, marketingul are un rol major în orice business, devenind un instrument care trebuie să se adapteze noilor condiții și să mențină operațiunile sănătoase. Acum încep să se simtă investițiile anterioare în tehnologiile de gestiune a relației retailerilor cu clienții și potențialii clienți, în sisteme de CRM și strategii de email marketing și SMS marketing și în corectitudinea colectării și gestiunii datelor consumatorilor. Business-urile care nu au investit în profilarea audienței vor avea de suferit”, explică Andrei Georgescu, co-fondator White Image.

În situatia actuală, doar câteva categorii de produse se vând usor, precum brazii sau decorațiunile de Crăciun, vacanțele pentru aceasta perioadă sau produsele bancare cum ar fi cardurile de credit.

Astfel, pentru a impulsiona vânzările, în retailul tradițional și online sunt promovate preponderent campaniile de discount deoarece românii sunt interesați să economisească. Cea mai preferată metodă de retaileri este promovarea ofertelor prin email marketing, o soluție mai puțin costisitoare, prin care trimit consumatorilor produsele de care aceștia sunt interesați și pentru care există cea mai mare șansă de vânzare. În completare, în apropiere de Crăciun, mai intens folosită este promovarea ofertelor prin SMS. Per total, pentru campaniile de promovare în decembrie, companiile au majorat bugetele cu 10%-20% față de o lună obișnuită.

Consumatorii au devenit mai sensibili la preț și caută oferte atractive pentru a economisi bani. Astfel, mai mult ca niciodată, companiile trebuie să vândă cât mai inteligent și să se folosească de toate tehnologiile în care au investit până acum sau să folosească de acum tehnologii și soluții care îi ajută să vândă mai bine. Puterea cifrelor este de multe ori subestimată, însă promovarea, ca să aducă rezultate, depinde acum de adunarea datelor și de informații precise.” – explică Grațiela Lupu, co-fondator White Image.

În contextul unei crize, este mai dificilă atragerea unor noi clienti și de aceea ar trebui să se îmbunătățească strategiile de relaționare cu actualii clienți, ceea ce ar ajuta la protejarea veniturilor existente.

Necesitatea de a controla integrat datele ajută la îmbunătățirea rezultatelor aduse de acțiunile de marketing, dar și la reducerea costurile. A avea un „tool” de CRM, de email marketing și de SMS marketing nu poate face decât să creeze mai multe oportunități de comunicare mai relevante cu costuri mai mici, ceea ce ar optimiza cheltuielile de marketing.

_______________

Fondată în 2003, White Image este prima și cea mai mare companie de email marketing în România. Dezvoltată de români specializați în marketing, White Image a adus un concept nou de activitate, punând bazele unui segment de business stabil pe piața locală. În prezent, compania oferă servicii de email marketing, creare și concepere campanii de marketing și alte servicii de promovare pentru sute de clienți din România, Europa și Asia, din domeniile auto, banking, travel, retail, ecommerce, pharma și altele. Pentru campaniile inedite realizate pentru clienți, White Image a obținut 6 premii internaţionale la Marketing Sherpa Award, în SUA, cea mai prestigioasă competiție de email marketing din lume.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?