[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Experimentul esuat de a transforma M-Pesa intr-un serviciu mass-market in Romania a costat Vodafone aproape 50 mil. lei

9 decembrie 2022

Datele finan­ciare ale companiei Vodafone România M-Payments SRL pentru perioada 2017-2021, care au devenit publice recent, arată că per total, din 2013 până în 2021, pierderile nete s-au ridicat la aproape 50 mil. lei, cu un vârf de aproape 17 mil. lei în anul în care proiectul era în plină expansiune – 2015, potrivit ZF.

Serviciul de plăţi a fost operational in Romania din martie 2014 şi pana la 1 decembrie 2017, timp in care oficialii Vodafone au sperat ca M-Pesa va deveni un serviciu mass-market. Ravinder Takkar, CEO al Vodafone România în perioada 2014-2017, pusese un accent puternic pe dezvoltarea serviciului, plasându-l între principalele sale trei priorităţi pentru anul 2015.

Interesant este faptul ca, dupa cinci ani de la retragerea serviciului, Vodafone inca are pagina activa prin care isi informeaza clientii cum isi pot retrage banii din conturile M-Pesa.

România a fost în martie 2014 prima ţară din Europa în care grupul Vodafone a decis să lanseze serviciul şi era în 2017 (anul sistarii serviciului) singura piaţă din Uniunea Europeană în care activase platforma M-Pesa. Pe lângă România, Vodafone mai realizase teste cu M-Pesa în Europa doar în Albania.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?