[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

eMag considerat de romani o marca mai puternica si mai de incredere decat orice banca

21 septembrie 2015

Cel mai mare retailer online s-a clasat in primele 10 branduri romanesti, potrivit celei de a sasea editii a „Top 100 cele mai puternice marci romanesti”, pe noua mari categorii de bunuri si servicii, realizata de catre Revista Biz. Pentru cei care (se mai) intrebau daca in Romania s-a atins acea masa critica pentru dezvoltarea comertului electronic, prezenta eMag – pe locul 6! – in acest clasament al increderii a indepartat orice urma de indoiala. Increderea vine din utilizare.

Mai mult, Fan Courier – companie a carei cifra de afaceri este data de comertul electronic intr-o proportie de cel puțin 40% – este pe locul 23 iar alți doi retaileri online importanti de electronice si electrocasnice, Altex si Flanco, s-au clasat pe locurile 12 si respetiv 33.

In acest clasament al increderii, bancile intervin abia dupa locul 40, cu doar patru prezente: Banca Transilvania – loc 42, BCR – loc 59, BRD – loc 60 si CEC Bank, abia locul 80. Se poate spune ca romanii, cel putin cei din mediul urban, au mai multa incredere in comertul electronic decat in banci – daca nu ar fi un sofism: comertul electronic exista tocmai datorita bancilor.

„Relaxarea consumatorilor venita dupa pragmatismul excesiv din perioada anilor de criza si reorientarea lor catre lucrurile cu adevarat valoroase se reflecta si in atitudinea lor fata de marcile romanesti. Astfel, sunt din ce in mai mult atrasi de marcile indraznete, care fac lucruri pentru consumatori si mai putin orientati catre “alegeri sigure”, dar fara valoare adaugata.”, explica autorii studiului perceptia romanilor.

eMag este o surpriza placuta in top 10 marci romanesti, primul din categoria de retail care reuseste sa se detaseze. „Marca a avut o crestere sanatoasa si constanta de la an la an”, anul acesta fiind apreciat pentru extensie la nivel de categorii comercializate – “noul mall online”, precizeaza revista Biz.

Categoria dedicata retailului este una foarte dinamica cu multe schimbari si cresteri la nivel de brand. eMag isi mentine pozitia de lider in interiorul categoriei, iar pe ansamblul intregului clasament „retailerul a inregistrat o crestere semnificativa”, intrand in top 10, se mai arata în studiu.

Metodologia studiului
Studiul vizeaza masurarea “puterii” macilor romanesti din perspectiva investitiei de incredere si afectivitate care le este acordata de catre consumatori, fara a include indici financiari si comerciali.  O marca este cu atat mai puternica din perspectiva romanismului cu cat reuseste sa-si mentina pozitia in top, indiferent de fluctuatiile socio-economice specifice ultimilor ani.
Performanta marcilor romanesti este masurata in baza a patru indicatori: investitia de afectivitate in marca, puterea marcii, gradul de utilizare si notorietatea ei.  Importanta unei marci pentru consumator a fost masurata cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling).

Studiul are la baza 1.000 de interviuri online si este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, impartire pe sex si varsta a populatiei intre 18 si 55 de ani. Respondentii au realizat alegeri multiple intre marci in urma carora a fost calculat un indice de preferinta. Analiza marcilor a fost realizata la nivel de categorie, indicele obtinut fiind ulterior analizat impreuna cu indicele de importanta al fiecarei categorii.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?