[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Desi unele produse pot fi complet automatizate, bancherii cred ca piata nu este pregatita sa ramana doar pe digital

6 noiembrie 2018

Specialiştii din domeniul bancar sunt de părere că digi­talizarea este un proces care va mai dura mult de acum înainte, în condiţiile în care, pentru români, interac­ţiu­nea umană este importantă. In cadrul evenimentului „Cum schimbă digitalizarea şi inteligenţa artificială creditarea de retail şi a IMM-urilor, organizat de Ziarul Financiar în colaborare cu Loxon, bancherii prezenti au vorbit despre rezultatele la care s-a ajuns in prezent si care sunt tendintele.

Digitalizarea este un pas natural în creditare, având în vedere evoluţia tehnologică. În zona creditelor de consum, nu va mai exista o limitare în timp sau spaţiu pentru acordarea lui, dar la creditele mari, de investiţii, interacţiunea umană rămâne. Automatizarea va fi parţială la astfel de produse. „La creditele de consum instant putem înlocui total interacţiunea umană cu automatizarea.”, spune Alina Plătică, Head of Retail Credit Management Garanti Bank.

„Noi am digitalizat procese interne şi am lăsat roboţii să se ocupe de anumite analize făcute pe clienţi, deciziile de creditare. Modelele de scoring trebuie adaptate pieţei locale. La interacţiunea cu clientul este nevoie şi de elementul uman, având în vedere specificul consumatorului român. Piaţa nu este pregătită să rămână doar pe digital, e o tranziţie în timp, e nevoie de o curbă de învăţare.”, a declarat Mădălina Teodorescu, Vicepreşedinte Retail First Bank.

„Inteligenţa artificială poate gestiona, administra, dar nu oferă predictibilitate 100%. Roboţii nu înlocuiesc oa­me­nii, ci ne ajută să devenim mai eficienţi, ei înlocuiesc tas­k-u­rile redundante“, a precizat Dana Demetrian, vicepre­şedinte retail şi private banking BCR. În opinia ei, în viitor, banca va fi un motor pus la dispoziţia clientului şi pe care acesta îl personalizează cu produse şi servicii relevante lui.

„Toată lumea discută de digitalizare, dar mai e nevoie de timp ca să se întâmple. Nu e aşa uşor să găseşti paşii ideali. Întrebarea nu este ce fac băncile în următorul an, ci ce va fi peste cinci ani“, a spus Tamás Erni, CEO Loxon Solu­tions.

Tema transformarii digitale a serviciilor financiare va fi analizata in cadrul conferintei internationale Banking 4.0, eveniment la care vor lua cuvantul aproape 40 de experti din sapte tari. Vor fi prezentari si discutii interactive legate de modul in care tehnologiile emergente (biometrie, blockchain, cloud computing, economie conversationala, inteligenta artificiala, machine learning, etc) ) vor influenta dezvoltarea viitoare a industriei bancare.

Sunt asteptati 200 de specialisti reprezentand institutii de credit, IFN-uri, companii de IT, fintech-uri, operatori de telefonie, case de avocatura, firme de consultanta, furnizori de infrastructura, procesatori de carduri, mari retele de comercianti, autoritati.

Rezerva-ti bilet la acest eveniment unic si vino sa afli ce tendinte se prefigureaza in transformarea digitala a sectorului financiar-bancar.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?