[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Compania Națională Poșta Română a început restructurarea strategică și înființează cinci unități de afaceri independente: Curierat, Servicii Financiare, Logistică, Imprimate și Imobiliare

12 ianuarie 2023

Compania Națională Poșta Română anunta ca a început procesul de modernizare, care are ca scop final creșterea calității serviciilor către clienți, prin debirocratizare, automatizare și retehnologizare.

În urmă cu câteva zile, a fost demarat procesul de modificare a organigramei de personal; cea nouă se află, în acest moment, în plină implementare.

Concret, se vor transforma unele departamente vechi din administrația centrală în unități de afaceri independente, se vor reașeza procesele decizionale și se va numi o nouă echipă managerială. Această reorganizare este un proces de durată și va fi implementată prin decizii de management succesive, care la final vor avea ca efect schimbarea fundamentală a modului de funcționare a Administrației Centrale.

Dintr-o structură de control, administrația va deveni o structură de susținere a rețelei, inclusiv prin reducerea numărului de posturi din aparatul central administrativ.

Unitățile de afaceri au, începând de astăzi, misiunea să atragă business și vor opera independent față de administrația centrală.

În primul rând țintim să eliminăm birocrația. Cu acest pas făcut, putem implementa mult mai ușor proiectele noastre de business. Pentru că dorim să schimbăm total paradigma: dintr-o companie centrată pe instituția hârtiei, vrem să devenim o companie agilă, care să răspundă nevoilor pieței. Și, pe de altă parte, să ne putem îndeplini mult mai bine și misiunea socială. Am început, așadar, restructurarea, prin a schimba vechii directori, cărora le mulțumim pentru munca de zeci de ani din Poștă. Avem, în acest moment, o echipă nouă de manageri, oameni cu viziune proaspătă și consistentă, oameni cu idei noi, orientați spre piața globală. Am păstrat în această echipă, însă, și manageri cu foarte multă experiență în Poștă”, a declarat Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române.

In urma procesului de transformare, in cadrul Postei Romane vor functiona cinci unitati de afaceri independente: Curierat, Servicii Financiare, Logistica, Imprimate si Imobiliare.

Directorul Unitatii de Afaceri Servicii Financiare va fi Emil Ion Ciorîia. A ocupat pozitia de director general adjunct în cadrul Poștei Române în 2009, apoi director al sucursalelor cu cel mai mare impact financiar și operațional. A studiat științe administrative, securitate comunitară și este absolvent al cursurilor postuniversitare organizate de Colegiul Național de Apărare și Institutul Diplomatic Român.

In noua organigrama va exista si un Departament de Transformare Digitală al carui director va fi Oana Anghelescu. Ea a lucrat în companii multinaționale, unde a dezvoltat proiecte în managementul schimbării, alături de echipe internaționale. De asemenea, „a făcut parte din diverse proiecte de transformare digitală a proceselor de resurse umane, IT și financiar, pentru clienți din industriile farma, automotive și altele” potrivit comunicatului. De câteva luni, coordonează departamentul IT din Poșta Română.

__________

Modernizarea Poștei Române este o decizie asumată atât prin programul de Guvernare 2021-2024, cât și prin Memorandumul privind strategia de dezvoltare și diversificare economică a Companiei prin DART, aprobat de Guvernul României.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?