[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Cercetarile de piata de la Banking 4.0 – doua premiere

27 octombrie 2022

Printre noutatile care fac din Banking 4.0 un eveniment altfel, organizatorii au pregatit doua cercetari de piata in premiera. Una este legata de cum vad oamenii banking-ul la distanta, in actualele conditii de migrare online aproape completa. Cercetarea este „powered de by” Banca Transilvania.

In telemedicina, pacientii nu fac nicio diferenta intre o consultatie online si una in cabinet. Gradul de satisfactie este acelasi. In banking, cu atat mai mult, avand in vedere ca angajatul bancii vorbeste online cu clientul despre sanatatea sa financiara, fara sa fie nevoie sa-l palpeze. Sunt suficiente „analizele” furnizate de ANAF, Biroul de Credit, etc.” – a declarat Sergiu Cone, organizatorul conferintei internationale Banking 4.0.

„Intrebarile care se pun sunt: Ce canale sunt preferate pentru aceasta interactiune online? Pot fi si nebancare? In ce astfel de canale au incredere romanii?”

Cercetarea de piata are loc in contextul in care vorbim de o schimbare de paradigma si de servicii de tip „embedded”. Astfel, pentru a contracta un serviciu sau produs bancar, clientul nu mai trebuie sa vina in sucursala bancii, nici macar in aplicatia acesteia. In noul context digital, cu noua realitate economica, banca este cea care trebuie sa fie prezenta in aplicatiile si magazinele online pe care le frecventeaza consumatorii, pentru a le face o oferta cat mai personalizata.

Cealalta cercetare este powered by Lendrise si vizeaza evaluarea aplicatiilor de mobile banking din Romania – pentru bancile care acopera peste 80% din piata – din perspectiva utilizatorului. Insa nu orice utilizatori ci tineri studenti de la Facultatea de Cibernetica din ASE si Facultatea de Calculatoare din Politehnica.

„Ne intereseaza tinerii, viitorii clienti ai bancilor. Ei sunt cei mai in masura sa spuna ce este cu adevarat „cool” sau „smart” in materie de servicii bancare. Concret, fiecare dintre ei va primi o suma de bani, si timp de doua saptamani va efectua o serie de operatiuni: deschidere de cont, plati, transferuri, constituiri de depozit, solicitari de carduri, inserarea lor in aplicatiile de wallet, testare acestora, aplicatii pentru credite, etc. In final, inchiderea contului. Pentru ca ne intereseaza cum se parcurg toate experientele.” – a explicat Sergiu Cone.

Concluziile ambelor cercetari vor fi prezentate la conferinta internationala Banking 4.0, ce va avea loc in zilele de 22 si 23 noiembrie, la Hotelul Marmorosch din Bucuresti. Biletele au fost puse deja in vanzare. Primele 30 vor putea fi achizitionate la pret de early bird. Rezerva-ti biletul aici!

La eveniment participa experti din 20 de tari (Austria, Belgia, Cipru, Emiratele Arabe Unite, Franta, Grecia, Israel, Lituania, Luxemburg, Norvegia, Polonia, Romania, Republica Moldova, Spania, Suedia, Tarile de Jos, Turcia, Ungaria, UK si USA) – confirmari primite pana in acest moment.

Banking 4.0 este dedicat impactului pe care tehnologiile emergente de tip Banking as a Service, Blockchain, Inteligenta Artificiala, Machine learning si open banking& open finance, il au asupra viitorului industriei financiar bancare, indiferent daca vorbim de model de business sau ca relatie intre companii si clientii acestora.

Partenerul principal al evenimentului este Worldline, cel mai mare procesator de plati din Europa.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?