[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Cel mai mare retailer de carte din Romania si-a marit ponderea vanzarilor online, in total cifra de afaceri, de la 10% la 95%. In 10 ani.

21 mai 2019

Libraria brasoveana Libris implineste astazi 10 ani. In aceasta perioada, compania a expediat 2.3 milioane de comenzi si peste 9 mil. de carti, către 1.25 milioane de clienti unici din întreaga lume. Intre 8000 si 10.000 de cărți sunt expediate zilnic către cititori din țară și din străinătate. Pentru acest an, Libris.ro își propune o creștere de 30% și depășirea pragului de 50 milioane de lei.

În primul an, online-ul a avut o pondere de circa 10% din cifra de afaceri a Libris, pe atunci de aproape 5 milioane de lei. După primii ani, ponderea s-a inversat, iar Libris.ro generează astăzi 95% din vânzări. Pentru acest an, divizia online a companiei estimează vânzări de peste 50 milioane de lei, după ce în 2018 a înregistrat o cifră de afaceri de 40 milioane de lei, cu o creștere de 28% față de anul anterior.

Cele mai îndepărtate destinatii in care Libris a livrat comenzi au fost Haiti, Hong Kong, Etiopia, Oman sau Nepal. Cele mai multe comenzi au fost expediate către București (peste 720.000), în top 5 urmând orașele Brașov (180.000), Cluj Napoca (130.000), Timișoara (103.000) și Iași (87.000).

Astăzi, cei mai mulți cumpărători pe Libris.ro (60%) au vârsta cuprinsă între 22 și 45 de ani, ceea ce explică și orientarea comenzilor spre dispozitivele mobile. Traficul înregistrat în 2018 pe mobile a depășit 60% (în timp ce traficul de pe desktop a fost de 36%).

Cea mai mare investiție realizată de Libris.ro în cei 10 ani de activitate este reprezentată de depozitul din Brașov, care găzduiește 2 milioane de volume de cărți, pentru cele 40.000 titluri în limba română de pe site. Valoarea totală a investiției s-a ridicat la 4 milioane de euro, iar noul depozit permite procesarea rapidă a unui număr triplu de comenzi față de cel vechi, până la 10-12.000 zilnic.

„La nivel de piață, cred că librăriile fizice rămân pentru nostalgici, parte activă din viața culturală a fiecărui oraș și în inima cititorilor. Chiar dacă citești 100 de cărți comandate online, tot nu poți rezista atracției de a te pierde pentru câteva minute printre rafturile unei librării. Însă achiziția recurentă se mută online. Ceea ce este un lucru extraordinar, dacă ne gândim ca sunt mii de orașe din țară unde nu funcționează nicio librărie tradițională. Având opțiunea de a comanda online, cu livrare în 1-2 zile cum este în cazul comenzilor pe Libris.ro, oamenii care își doresc să citească nu au nicio barieră, dincolo de dorința și de timpul propriu.”, a declarat Laura Țeposu, co-Fondator și Director de Dezvoltare Libris.ro.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?