[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Bilant Provident: 1,1 mil. de clienti creditati in 13 ani de activitate. Valoarea medie a unui imprumut a crescut de la 867 lei in 2006, la 3.782 de lei in 2019.

25 aprilie 2019

Provident Financial România sărbătoreşte 13 ani de prezenţă pe piaţa din România. Povestea Provident România a început în aprilie 2006, cand a fost semnat primul contract de creditare. „De atunci şi până acum, am ajutat peste un milion de români, mai exact 1.111.975, să-şi ducă la bun-sfârşit planurile.”, potrivit comunicatului.

„În aceeaşi perioadă, ne-am dezvoltat constant portofoliul şi am ajuns de la o valoare maximă de împrumut de 600 de lei în 2006, la 15.000 de lei în 2019. Astfel, şi valoarea medie a împrumutului a evoluat în aceeaşi linie: de la 867 de lei în 2006, la 3.782 de lei în 2019. La împrumuturi cu valoare mai mare, şi ratele au crescut un pic: de la 40 de lei în 2006, la 102 lei în 2019.”, precizeaza compania.

In prezent, compania are aproape 2.300 de angajaţi în toată ţara iar trei sferturi sunt femei.
Institutia mai precizeaza ca Provident Financial România a făcut primul milion de lei profit în martie 2011. Câţiva ani mai târziu, în noiembrie 2016, a făcut şi primul milion de clienţi unici.

De asemenea, compania mai spune ca „a contribuit la economia ţării cu peste 300 de milioane de euro, a plătit taxe şi impozite în valoare de 102 de milioane de euro şi a investit peste 1,1 milioane de euro în proiecte de responsabilitate socială”.

Intr-un interviu recent acordat economica.net, Gerard Ryan – CEO IPF, explica in ce consta succesul afacerii, in conditiile in care recunoaste ca dincei 200.000 de clienti din Romania, peste 80% nu isi plateste ratele la timp.

„Este ceva ce m-a atras în acest business, după ce am lucrat la GE, Garanti, Citi şi altele – nu penalizează clienţii care au depăşit data de plată a ratei.”

„Omul e oricum în dificultate, şi, apoi, filosofia noastră e aşa: nu poţi plăti 50. Hai să vedem cât din sumă poţi plăti, cât mai aproape de valoarea ratei. În timp am observat că, în general, un client cu probleme, care a avut un împrumut pe 60 de săptămâni, l-a plătit în 66 de săptămâni.

Nu poţi plăti într-o săptămână, vin săptămâna viitoare, să vedem dacă poţi recupera. Nu poate, pentru că are buget limitat. Înseamnă că undeva pe durata împrumutului există o problemă. Are altceva de cumpărat, sau vreun necaz. Recuperăm la final ratele neplătite pe parcurs dacă omul nu poate recupera în timp şi nu poate plăti ratele restante. De aceea, vasta majoritate se reîntorc la noi. Din ce ştiu, suntem singurul business care face aşa. Este o parte esenţială a succesului nostru.”

Provident Financial România face parte din grupul britanic International Personal Finance (IPF), cel mai important furnizor de credite la domiciliu din Europa. Grupul are 2,4 milioane de clienți în 9 țări din Europa, precum şi în Mexic și Australia.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?