[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Bilant al industriei de comert electronic in 2016 si tendinte pentru 2017

8 ianuarie 2017

Piața de e-tail din România (exclusiv produse fizice/palpabile comercializate online) se îndreaptă către pragul de 2 miliarde EUR. Tinand cont de procentele de creștere raportate de jucătorii importanți din piață, estimările GPeC pentru 2016 se cifrează în jurul a 1,8 miliarde EUR ca bilanț al pieței românești de e-commerce pentru anul 2016 vs. 1,3-1,4 miliarde EUR înregistrate în 2015. În această cifră nu sunt incluse serviciile, plata facturilor la utilități, bilete de avion, bilete la spectacole, vacanțe și călătorii etc., ci doar produsele fizice (e-tail).

Principala tendinta pentru 2016, care se va mentine si pentru anul în curs, a fost migrarea masivă către Mobile. Mulți retaileri online, dar și publisheri au raportat creșteri semnificative de trafic de pe device-urile mobile în 2016 vs. 2015. Numărul comenzilor plasate de pe dispozitivele mobile se situează între 35 și 40% în 2016 comparativ cu 25-30% în 2015.

Proprietarii de magazine online importante au în plan dezvoltarea propriilor marketplace-uri. Acestia spun ca ideal ar fi să existe un Marketplace neutru în piață, deținut de o companie care nu vinde online în așa fel încât să fie echidistant față de toți comercianții care vând prin acel marketplace.

In videoreportajul de mai jos, GPEC a stat de vorba cu o serie de actori ai pietei de comert electronic. Urmarind materialul filmat veti afla ca provincia a depasit Bucurestiul in privinta vanzarilor online (cel putin in cazul evoMag) si ca 2016 este primul an în care asistăm la profesionalizarea industriei în adevăratul sens al cuvântului. Spre deosebire de acum doi-trei ani, acum nu se mai asteapta nimeni sa investeasca 3000 de euro care sa genereze vanzari de 500.000 euro.

De asemenea, chiar daca inca functioneaza, Black Friday este un concept care isi dilueaza insemnatatea. În viitor există riscul de a crea o obisnuinta in randul consumatorilor astfel incat acestia să cumpere doar produse care au reduceri semnificative de preț.

Au fost intervievați (în ordinea apariției): Marius Ghenea (Investment Director 3TS Capital), Dan Vîrtopeanu (Managing Partner Breeze Mobile), Mihai Pătrașcu (CEO evoMAG), Daniel Mirea (Director Retail ALTEX România), Liviu Taloi (Co-Founder Ecompedia.ro), Felix Pătrășcanu (Managing Partner FAN Courier), Lucian Aldescu (CEO DPD România), Dorin Boerescu (CEO 2Performant).

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?