[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Banca Société Générale va permite deschiderea de conturi online, prin recunoastere faciala, facilitate destinata in special persoanelor care nu au avut niciodata cont bancar

19 februarie 2018

SocGen, care va lan­sa în următoarele săptămâni un proces de deschidere rapidă de conturi bazat pe recunoaşterea facială şi pe un interviu in videoconferinţă, potrivit Les Echos.

Inedit în universul bancar, acest instrument le va permite viito­rilor clienţi ai băncii să primească un RIB (extras de iden­tifi­care bancară) şi un card fără a se deplasa. Rezervat cli­enţilor rezidenţi în Franţa, sistemul va putea fi utilizat în spe­cial de persoanele care nu şi-au deschis niciodată un cont în bancă.

Concret, clienţii va trebui să încarce pe aplicaţia băncii două documente de identitate, un document care indică domiciliul şi unul care indică veniturile. După aceea, aceştia va trebui să se fotografieze.
„Este un selfie dinamic, adică o fotografie în trei dimensiuni care, după o verificare biometrică, atestă faptul că clientul este deţinătorul legitim al documentelor prezentate“, arată Mehdi Elhaoussine, din cadrul Idemia.
Urmează mai apoi o scurtă discuţie cu un consilier SocGen. Acesta trebuie să verifice din nou identitatea clien­tu­lui prin recunoaştere facială şi să-i explice acestuia oferta băncii.

„Datele biometrice nu sunt stocate nici de către Idemia, nici de bancă, este păstrat doar un scor de conformitate a datelor biometrice“, explică Elha.
Cu acest sistem, SocGen speră să concureze cu neobănci ca cea germană N26 care a popularizat deschiderea de conturi prin videoconferinţă. „În prezent, 10% dintre clienţii noştri îşi deschid un cont online, iar această proporţie ar putea creşte la 30% până în 2020“, potrivit lui Laurent Goutard, responsabil pentru operaţiunile de retail în cadrul băncii.

Sursa: ZF

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?