[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Apple Pay disponibil pentru detinatorii cardurilor Visa in 13 tari europene, inclusiv Romania

27 iunie 2019

Visa anunță că deținătorii de carduri din România vor putea folosi de acum Apple Pay, ca urmare a extinderii serviciului în 13 țări europene. Lansat în premieră cu Banca Transilvania, ING Bank, Orange Money, Revolut și UniCredit Bank în România, Apple Pay este disponibil pe iPhone, Apple Watch, iPad și Mac, permițând clienților acestor instituții să cumpere în magazine, din aplicații și de pe internet, datorită tehnologiilor contactless și de tokenizare ale Visa.

Apple Pay funcționează pe aceleași terminale contactless pe care consumatorii le folosesc deja atunci când plătesc contactless cu cardurile de debit sau de credit. Mai mult de 90% dintre terminalele de plată (POS) din România acceptă în prezent plăți contactless. Până în 2020, toate terminalele de plată POS vor accepta plăți contactless.


“Indiferent de suportul pe care consumatorul alege să îl folosească, Visa face o prioritate din a le oferi consumatorilor cel mai simplu și mai sigur mod de a plăti. Introducerea Apple Pay în România, susținută de tehnologia de tokenizare Visa, va transforma modul în care consumatorii români plătesc”, precizează Cătălin Crețu, director general pentru România, Croația, Slovenia și Malta în cadrul Visa. “Cu ajutorul Apple Pay și securitatea oferită de Visa Token Service, consumatorii pot plăti cu iPhone și cu ceasul Apple în același fel în care plătesc cu cardul lor contactless de credit sau de debit, bucurându-se de mai mult confort și securitate.”

Când un card de debit sau de credit este folosit cu Apple Pay, datele cardului nu sunt stocate în dispozitivul sau pe serverele Apple. În schimb, un număr unic de cont pentru dispozitivul respectiv va fi alocat prin serviciul Visa Token Service și fiecare tranzacție este autorizată printr-un cod de securitate dinamic unic.

„Tehnologia de tokenizare Visa asigură că plățile online și cu telefonul mobil sunt simple și sigure, prin înlocuirea datelor de cont cu un identificator digital unic sau “token” folosit special pentru fiecare dispozitiv în parte. Astfel, informațiile de cont și de card nu sunt niciodată dezvăluite, ceea ce oferă un nivel suplimentar de securitate plăților digitale.”, potrivit comunicatului.

„În cazul în care dispozitivul iPhone este furat, numărul de cont digital (token-ul) alocat poate fi imediat dezactivat de instituția financiară. Cardul Visa înregistrat nu trebuie blocat sau înlocuit. Consumatorii care își folosesc cardurile Visa în aplicația Apple Pay vor beneficia de aceleași avantaje ca în cazul utilizării cardului de debit sau de credit, inclusiv de protecție împotriva fraudelor pentru plăți neautorizate și acceptare extinsă la nivel internațional.”, mai precizeaza compania.

Cu iPhone și ceasul Apple, clienții pot plăti prin Apple Pay în magazine, restaurante, taxiuri, în general la orice comerciant care are un terminal contactless. Pentru cumpărăturile efectuate cu Apple Pay din aplicații sau de pe internet, prin browser-ul web Safari, nu este necesar să se completeze manual formulare lungi cu datele de cont sau să se tasteze în mod repetat informațiile de livrare și de facturare. Fiecare achiziție prin Apple Pay este autentificată cu o simplă privire sau atingere, cu Face ID sau Touch ID, sau cu o parolă a dispozitivului.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?