[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Valoarea combinată a celor mai valoroase 100 de brand-uri din lume a crescut în ultimul an cu 23%, până la 8,7 trilioane USD. Visa se mentine in Top 10.

16 iunie 2022

În 2022, peste trei sferturi din valoarea brand-urilor provine de la companii din SUA. Mărcile din categoriile Media și Divertisment, Furnizori de soluții pentru companii și Tehnologie și cele din diversele categorii de Retail reprezintă peste jumătate din valoarea totală a primelor 100 de mărci. Treizeci și șapte de mărci și-au îmbunătățit poziția în clasament în acest an.

Apple se situează pe prima poziție a clasamentului Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands 2022 și este pe cale să devină primul brand de un trilion de dolari. Cu o valoare a mărcii de 947,1 miliarde de dolari, Apple se remarcă prin gradul ridicat de diferențiere și prin diversificarea continuă din portofoliul său de hardware, software și servicii. Google urcă pe locul doi și este unul dintre brand-urile cu cea mai rapidă ascensiune în clasament, crescându-și valoarea mărcii cu +79%, până la 819,6 miliarde de dolari. Suita de aplicații Google pentru munca la birou și pentru productivitate l-a făcut să fie o parte esențială a vieții consumatorilor din întreaga lume.


Principalele tendințe evidențiate de către studiul global Kantar BrandZ 2022:

. MICROSOFT, ZARA ȘI IBM sunt în fruntea noului clasament Kantar Sustainability BrandZ Index, care arată că sustenabilitatea reprezintă deja 3% din capitalul mărcii și că este de așteptat ca importanța ei să crească

. TESLA este una dintre cele mai de succes povești din acest an, prin trecerea pe poziția nr. 29 de la nr. 47, care reflecă tendința mondială de creștere a vânzărilor de vehicule electrice; volumul acestora a înregistrat mai mult decât o dublare în 2021.

. LOUIS VUITTON (locul 10; 124,3 miliarde USD) este primul brand de lux care a ajuns în Top 10 global, reflectând creșterea pieței de articole de lux la nivel mondial și în special în China. Louis Vuitton a înregistrat o creștere cu 64% a valorii mărcii în acest an și este primul brand european care a ajuns în Top 10 global după 2010.

. NOU-VENITII în clasamentul din 2022 provin din mai multe categorii. Aramco, una dintre cele mai mari companii integrate de energie și produse chimice din lume, a debutat cel mai sus dintre toate, pe locul 16. Brandul de servicii IT și consultanță Infosys din India a ajuns pe poziția 64. Cel mai mare ecosistem de comerț electronic și plăți online din America Latină, Mercado Libre, a intrat direct pe locul 71.

. MĂRCILE DIN CHINA se mențin puternice, în ciuda faptului că s-au confruntat cu provocări deosebite generate de pandemie, având doi clasați în Top-ul celor mai puternice 10 brand-uri globale, cu Tencent pe locul 5 și Alibaba pe locul 9. China este, de asemenea, singura piață care rivalizează cu dominația SUA în categoria Media și Divertisment, cu WeChat pe locul 5 și TikTok pe 9.

Brand-urile din categoriile Tehnologie și Articole de lux au crescut cel mai rapid față de anul trecut; cu o creștere de +46% pentru zona de Tehnologie B2C și +45% pentru Articole de lux. Mărcile din sectoarele Bancar și Auto au demonstrat de asemenea o creștere impresionantă; Auto +34% și Băncile +30%. Ca termen de comparație, creșterile din sectoarele de Îmbrăcăminte  au fost de 20%, iar la Îngrijire personală  de 17%. La nivel de categorie, Wells Fargo a fost singurul brand nou pe prima poziție, trecând de pe locul doi pe primul în categoria Bănci și înlocuind astfel ICBC din China.

Afinitatea puternică față de un brand stă la baza dorinței unui client de a plăti pentru produsele sau serviciile oferite și nu a fost niciodată mai importantă pentru organizațiile care doresc să compenseze inflația în creștere,” explică Martin Guerrieria, coordonatorul Kantar BrandZ. „Rezultatele din acest an dovedesc valoarea investițiilor continue în brand și în capabilitățile de marketing, ca mijloc de maximizare a rentabilității afacerii, indiferent de cât de dure sunt condițiile de piață.

Alte concluzii

. Pandemia a accelerat și mai mult creșterea comerțului electronic în categoria de retail, prin urmare, mărcile cu conexiuni mai puternice cu consumatorii și-au putut susține creșterea online și nu numai.

. Brandurile de tip portofoliu, care continuă să inoveze și să-și diversifice oferta, înregistrează noi creșteri, în special în cazul Apple, Google și Amazon, dar și al altor mărci, ale căror servicii sunt la intersecția dintre tehnologie, divertisment și servicii de plată. Mărcile care se bazează doar pe o categorie sau pe o singură piață au cel mai mare profil de risc, în timp ce mărcile care s-au diversificat în mai multe categorii și în mai multe piețe au înregistrat o creștere mai rapidă a valorii brand-ului în 2022 și au șanse mai ridicate de a avea o creștere peste medie.

. Pentru a naviga pe o piață aflată într-o schimbare majoră, brand-urile trebuie să câștige încrederea consumatorilor și să o folosească drept mijloc pentru a obține stabilitate și siguranță. Mai mult decât în ​​trecut, brand-urile de astăzi trebuie să construiască încrederea pe baza performanței lor și la nivel societal, nu doar prin performanța produsului lor. Uneori, aceasta prespune ca ele să aibă o misiune socială (social purpose) care este integrată în întreaga organizație. Nike este un bun exemplu prin angajamentul său continuu de a oferi inspirație și de a inova pentru toată lumea, nu doar pentru sportivii de performanță, dedicând o atenție specială fetelor și pentru comunităților minoritare.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?