Părinţii sunt categoria de consumatori cea mai vulnerabilă la presiunea socială, fiind forţaţi să cheltuiască pentru copiii lor un buget mai mare decât îşi pot permite, potrivit noului Raport al Consumatorilor privind plăţile efectuate de către aceştia.
65% dintre românii intervievaţi au fost de acord cu afirmaţia “Reţelele de socializare mă fac să cumpăr mai mult decât aş avea nevoie”, în timp ce la nivel european, media celor care au răspuns afirmativ la această întrebare este de doar 39%.
Mai mult, autorii raportului constata ca ”se observă o creştere masivă a cumpărăturilor pe credit”. Aproape fiecare al patrulea roman (35%) crede că este în regulă să cumpere bunuri precum televizoare, calculatoare sau telefoane pe credit, acest trend înregistrând o creştere susţinută în ultimii doi ani.
“În România uzanţa părinţilor de a depăşi bugetul alocat atunci cînd vine vorba despre cumpărături pentru copiii lor este mai mare faţă de restul europenilor. Cifrele arată o discrepanţă faţă de media europeană la acest capitol, iar diferenţa va putea fi estompată doar prin educare, respectiv prin îmbunătăţirea managementului finanţelor personale şi ale familiei”, declară Cătălin Neagu, director general Top Factoring.
El afirmă că presiunea asupra părinţilor subliniată de raport este una delicată şi îngrijorătoare.
Sursa: news.ro
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: