[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu Netopia – 1 din 10 romani care initiaza o plata online cu cardul nu o finalizeaza

27 august 2012

27 august, 2012 – Cel mai recent studiu Netopia  mobilPay, releva faptul ca o zecime dintre persoanele chestionate nu a dus pana la capat o tranzactie de plata cu cardul pe Internet pentru ca a omis sa completeze toate campurile de plata. 82% au abandonat tranzactia din motive personale, precum neincrederea in sistemul de plata, in vreme ce numai 18% au renuntat la finalizarea tranzactiei din motive tehnice.

Adoptia platii online cu cardul a crescut considerabil in ultima perioada, dat fiind faptul ca piata de profil va atinge 5 milioane de tranzactii in acest an, de la 3,8 milioane in 2011, potrivit Netopia MobilPay. Totusi, 1 din 10 romani care au inceput o tranzactie online in ultimele 6 luni, nu a dus-o la bun sfarsit. Motivele invocate de romani pentru nefinalizarea unei plati online sunt dintre cele mai diverse: de la curiozitatea de a vedea cum functioneaza sistemul de plata, inexistenta banilor pe card si pana la terminarea bateriei de la laptop sau intreruperea conexiunii la internet. Practic, nici unul dintre motivele care au stat la baza nefinalizarii tranzactiilor cu cardul nu este legat de dificultatea procesului de plata online, functionarea acestuia realizandu-se in conditii optime si de securitate deplina, potrivit Netopia mobilPay.

“Majoritatea celor intervievati, 82%, au abandonat o tranzactie invocand motive personale, precum neincrederea in sistemul de plata, refuzul dezvaluirii datelor private sau confundarea codului de securitate CVV2 cu PIN-ul. De cealaltă parte, doar 18% au dat vina pe diverse probleme de ordin tehnic, precum terminarea bateriei la laptop sau intreruperea conexiunii la internet”, a declarat Antonio Eram (foto), CEO Netopia.

Dupa cum adauga Eram, 1 din 5 respondenti declara ca nu a finalizat o comanda pentru ca suma care trebuia platita pentru un produs era prea mare, ca nu aveau bani pe card sau pentru ca, pur si simplu, doar au vrut sa vada cum functioneaza sistemul de plata.

Analiza Netopia mobilPay a aratat si ce alte motive stau la baza nefinalizarii unei comenzi in mediul virtual:

  • 11% nu doresc sa finalizeze tranzactia deoarece nu au incredere in acest sistem de plata, au ales metoda de plata gresita sau nu vor sa isi introduca datele personale;
  • 5% au vrut doar sa vada cum se procedeaza la plata prin card pe internet si, respectiv, acelasi procent de respondenti arata ca nu au avut cardul la ei si ca au fost nevoiti sa abandoneze comanda;
  • 4% au ramas fara conexiune la internet sau fara baterie la laptop;
  • 2% nu au stiut ce inseamnă CVV2 (codul de securitate din trei cifre tiparit pe spatele cardului) si au introdus, in locul acestuia, PIN-ul cardului (numarul personal de identificare al cardului) si, totodata, acelasi procent de persoane chestionate nu a reusit sa finalizeze tranzactia intrucat nu detineau un card.

“Ceea ce trebuie sa stie romanii este ca nu exista nici o modalitate mai sigura de a plati pentru achizitiile lor decat cu cardul, online, intrucat riscurile de frauda sunt practic inexistente. Totodata, daca o persoana devine victima unei erori sau fraude, aceasta isi primeste imediat banii inapoi, ceea ce este mai dificil in cazul cumparaturilor cu numerar”, a incheiat Antonio Eram.

Netopia mobilPay este lider pe piata din Romania in ceea ce priveşte microplatile cu telefonul mobil si unul dintre cei mai importanti procesatori de plati online prin card.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?