Romanii din mediul urban cred ca o banca moderna este usor de utilizat si ofera servicii rapide, confera incredere, este accesibila si disponibila, este atenta cu buzunarul clientilor, ofera servicii personalizate si simplifica viata consumatorilor cu ajutorul tehnologiei. Toate acestea in conditiile in care 69% dintre respondenti considera ca o banca moderna trebuie sa ofere servicii fara comisioane.
In luna septembrie, iSense Solutions a facut un studiu cantitativ, online, reprezentativ pentru mediul urban, dorind sa afle ce cred romanii despre ce inseamna si ce servicii ofera o banca moderna. Rezultatele studiului au fost prezentate in cadrul conferintei BANKING INNOVATION LAB, eveniment organizat de bankingnews.ro.
Iata ce au raspuns cei 1000 de romani chestionati:
. 80% vrea servicii usor de folosit
“Banca moderna este cea care imi permite efectuarea de plati, rapid si usor, pe calculator sau telefon, care imi permite verificarea contului cu usurinta si in siguranta si care inregistreaza platile facute cat mai repede.”
. 76% vrea rapiditate
„O banca moderna este o banca la care nu trebuie sa ma duc la sediu pentru nimic, care imi ofera posibilitatea sa fac totul online. O banca moderna inseamna sa nu pierd timp si sa fiu servit cat mai repede.”
. 73% vrea suport 24/24
„In continuare noi, romanii, simtim nevoia sa avem un suport uman in servicii digitale. Inca apelam la empatia celui de la capatul firului ca sa fim siguri ca ne rezolva problema.”
. 73% vrea securitate
. 69% vrea fara comisioane
. 64% vrea transparenta
“O banca moderna tine pasul cu necesitatile zilei de azi, ajuta oamenii sa-si indeplineasca visurile fara sa ascunda costuri sau comisioane, este transparenta si asigura siguranta datelor clientilor.”
“Banca moderna este cea care are cea mai mare transparenta. Foarte deschisa in relatia cu clientul.”
Foarte interesant este si faptul ca 59% dintre respondenti considera ca printre serviciile pe care trebuie sa le ofere o banca moderna este existenta unei retele vaste de bancomate.
. 51% vrea posibilitatea de a economisi la fiecare tranzactie.
. 38% vrea statistici cu cheltuielile avute pentru a tine o evidenta mai buna a banilor
. 36% vrea consultant bancar personal
. 33% vrea asistent de suport virtual
“O banca moderna e o banca cu care poti tine legatura in permanenta, esti informat cu privire la sold, poti face plati contactless, esti fidelizat prin tot felul de atentii, inclusiv “La multi ani de ziua ta” (o chestie care practic nu costa nimic!).”
Ce mai cred respondentii:
„O banca moderna are servicii si produse inovatoare, totul e contactless, are mobile banking si internet banking.”
„O banca moderna, pentru mine, reprezinta o banca care detine un site actualizat, o aplicatie mobila atragatoare si dispune
fizic de o sumendenie de avantaje fata de alte banci, cum ar fi oferirea posibilitatii platilor contactless”
Cand vine vorba de tehnologiile pe care romanii le asteapta din partea unei banci moderne, primele trei lucruri vizate sunt aplicatii mobile, plati contactless si creditare online. Chiar daca este pe ultimul loc in topul preferintelor, este de retinut si ca un procent relativ mare dintre respondenti (14%) isi doreste ca o banca moderna sa (le) permita achizitia de criptomonede.
Tehnologii asteptate de la o banca moderna
”Consumatorul zilelor noastre este din ce în ce mai ocupat și are din ce în ce mai puțin timp liber. De aceea, poate deloc surprinzător, când vine vorba despre ce anume înțeleg românii printr-o “bancă modernă”, aceștia nu se gândesc în primul rând la tehnologie. Și tehnologia este importantă, dar pe primul loc pentru consumatori atunci când se gândesc la o bancă modernă stă ușurința în utilizarea serviciilor ei (80%). Tot mai importantă decât tehnologia în ceea ce privește percepția românilor asupra băncilor moderne este viteza cu care o bancă îți rezolvă o problemă. Conform datelor de cercetare, aproape jumătate dintre consumatorii din România își doresc un răspuns de la un brand aproape instant după ce îl contactează, iar 9 din 10 consumatori se așteaptă la un răspuns în aceeași zi. În condițiile acestea, o bancă modernă este asociată cu o bancă rapidă (76%).”, a declarat Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.
“Clienții vor să facă banking altfel: simplu și care să nu le consume timp. Banca dorită de clienți se transformă dintr-un loc fizic într-o sursă de soluții pentru activitățile de zi cu zi, la care au acces oricând au nevoie, 24/7 și de oriunde s-ar afla. Încrederea în bănci continuă să fie baza relației, însă acum încrederea se măsoară în capacitatea băncii de a oferi servicii fără întrerupere, soluții imediate și costuri transparente. Digitalizarea este răspunsul la nevoile clienților băncilor în ziua de azi. Clienții au făcut deja transformarea digitală, e timpul să o facă și banking-ul”, a evidențiat, la rândul său, Marian Stancu, Development, Support and Product Manager Alior Bank.
Mai multe rezultate pe aceasta tema vor fi prezentate in cadrul conferintei internationale fintech – Banking 4.0, ce se va desfasura pe 27 noiembrie la Hotel Novotel, in Bucuresti.
Metodologie:
iSense Solutions a realizat un studiu cantitativ, pe 1.000 respondenti, cu varsta peste 18 ani, reprezentativ la nivel urban.
Datele au fost culese din panelul online ReasearchRomania, septembrie 2018.
Grad de eroare +/- 3.11, la un nivel de incredere de 95%.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: