[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu CEL.ro – 53% dintre respondenti spune ca face cumparaturi online o data pe luna – plata se face cash, la livrare, in 90% din cazuri

17 mai 2017

CEL.ro, magazinul online gestionat de compania Corsar Online a desfasurat un studiu cu privire la obiceiurile de consum ale actualilor sau potentialilor clienti in urma caruia a rezultat ca jumatate dintre respondenti face cumparaturi online o data pe luna.

Cu toate ca piata de e-commerce a avut o evolutie spectaculoasa in ultimii ani si este intr-o continua crestere, romanii, in proportie de 26% cumpara online doar o data pe an. Numai 12% dintre persoanele chestionate fac cumparaturi in fiecare saptamana.

In functie de categoriile de produse pe care participantii la studiu intentioneaza sa le cumpere in viitorul apropiat, laptopurile, telefoanele sau televizoarele se detaseaza in ierarhia produselor. Acestea sunt urmate de electrocasnice, parfumuri si produse de ingrijire personala. O categorie careia i s-a acordat un interes deosebit in ultima perioada a fost cea de articole pentru copii (scutece, biberoane, jucarii, etc.) care este intr-o continua crestere.

Pretul si reducerea ocupa in mod evident primele doua locuri cand vine vorba de decizia de cumpararea a unui produs in mediul online, cu un procent de 65%, iar livrarea rapida si transportul gratuit au o proportie de 24%. Ultimul loc, cu un procent de 10% este ocupat de posibilitatea de a plati in rate.

Principalele motive pentru care romanii cumpara online si nu offline este timpul economist si livrarea acasa. In favoarea timpului economisit au raspuns 650 de persoane, in timp ce pentru livrarea acasa au optat 450 de persoane. Restul respondentilor s-au orientat catre preturi mai mici si diversitatea de produse intr-un singur loc. Studiul propus de CEL.ro arata ca 54% dintre persoanele care au raspuns se asteapta ca o comanda sa fie livrata in 1-2 zile, 36% vor ca o comanda sa ajunga la ei in 2-3 zile, in timp ce doar 10% asteapta mai mult de 3 zile pentru livrarea produselor.

Chiar daca o treime dintre participantii la studiu prefera plasarea unei comenzi online, in 90% din cazuri plata se face cash, offline, la livrare. Dintre cei care cumpara mai des, o data pe luna sau o data pe saptamana, acestia prefera o tranzactie cu cardul.

Atunci cand este aleasa metoda de plata cu cardul in rate fara dobanda, 42% dintre respondenti sustin ca numarul ideal de rate pentru care ar opta se inscrie in segmentul 6-12 rate, 24% se orienteaza catre segmentul 4-6 rate, in timp ce un procent de 23% dintre cei care prefera ratele aleg segmentul de 12-24 rate.

CEL.ro a inregistrat in anul 2016 vanzari de 53 milioane EUR si are peste 1.500.000 de comenzi procesate pana in prezent.

Despre studiu
Studiul s-a adresat persoanelor cu varste cuprinse intre 18 si 50 de ani si a avut 1500 de respondenti. Conform chestionarului realizat, mai mult de jumatate dintre cei care au raspuns au fost femei, in timp ce barbatii au avut o pondere de 44%. Pe de alta parte, s-a constatat ca valoarea medie a cosului de cumparaturi online este semnificativ mai mare in cazul barbatilor, decat in cazul femeilor.

Cei mai multi dintre cei chestionati, adica 63% au varste cuprinse intre 25 si 45 de ani. Procentul persoanelor care se inscriu in segmentul de varsta de peste 45 de ani si sunt interesati de comertul online se mentine in top, cu o pondere de aproximativ 22%, dar se remarca si generatia milenialilor, cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani care au devenit mai dinamici si au ajuns la o rata de 15% dintre cumparatori.

Infografic studiu CEL - comportament consumator online

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?