Din luna decembrie a acestui an, cumpărături online vor putea fi efectuate în orice stat membru al Uniunii Europene, fără a exista discriminări bazate pe cetățenie, naționalitate sau domiciliu, conform unui regulament privind interzicerea geo-blocării implementat de Uniunea Europeană, care va fi aplicat tuturor comercianților din statele membre.
„Geo-blocking-ul înseamnă obligarea comerciantului de a permite oricărui cetățean din Uniunea Europeană să achiziționeze produse și servicii. Dacă până acum eu nu puteam să plasez o comandă la o companie din Franța, comerciantul trebuie să se adapteze și să-mi permită să comand, dar el are obligația să livreze acea comandă pe teritoriul Franței. Mai departe vom avea companii care vor livra adrese virtuale, în cazul în care comerciantul nu livrează către țări precum România, care vor lua pachetul de la comercianți și îl vor aduce în România”, a declarat Florinel Chiș, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online, citat de profit.ro.
Potrivit datelor ARMO, piața de e-commerce din România a ajuns la 3,6 miliarde de euro, în creștere cu 30% față de anul trecut, iar numărul cumpărătorilor online a crescut la 8,28 milioane față de anul trecut, când 7,7 milioane au efectuat cumpărături online.
În acest an, numărul magazinelor online active este de aproximativ 14.000, dublu comparativ cu anul trecut. Un procent reprezentând 25% dintre cumpărători au plătit cu cardul, față de 15% în 2017, iar 60% dintre comenzi au fost efectuate de pe mobil.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: