In 2014, pe cardurile Visa emise in Romania, „s-au cumparat bilete de calatorie la companiile aeriene in valoare de 127 mil. Euro”, a declarat Catalin Cretu, general manager Romania, Visa Europe, la conferinta de presa ocazionata de lansarea BT Visa Flying Blue – card special pentru cei care zboara des cu avionul. Plata biletelor de avion este in top 10 al categoriilor de cheltuieli efectuate cu cardul de catre romani, clasamentul fiind condus de hipermarket-uri si benzinarii.
„Sunt clientul BT cu cele mai multe plati prin carduri Visa, inclusiv contactless, si sper sa fiu in top si cu acest nou card”, a mai adaugat sursa citata. De precizat ca Banca Transilvania este emitentul cu cele mai multe carduri Visa valide in circulatie pe piata romaneasca – aproximativ 1,9 mil.
Pentru companiile aeriene, marea majoritate a incasarilor sunt generate de agentiile de voiaj si mai putin direct, prin platformele online sau birourile de reprezentanta proprii. In cazul AIR France KLM Romania, „peste 80% din vanzari sunt realizate prin intermediul agentiilor de voiaj. Din diferenta, mai putin de 5% sunt plati prin card”, a declarat pentru NOCASH, Alexandru Dobrescu – country managerul companiei.
Situatia este relativ asemanatoare si in cazul Tarom, astfel ca agentiile de voiaj genereaza marea majoritate a vanzarilor. La Tarom insa se manifesta o pondere mai mare generata de platforma proprie online. „18% din vanzarile companiei sunt generate prin Internet de platforma web proprie”, a declarat pentru NOCASH doamna Silvia Columb, chief commercial officer Tarom.
O posibila explicatie a ponderii mici a utilizarii cardului pentru plata online a biletelor de avion este data de faptul ca segmentul corporate (companiile) fac plati de acest gen mai degraba prin ordin de plata. Cu toate acestea, turismul – care include si achizitionarea biletelor de avion – este categoria de cheltuieli din comertul electronic autohton cu cea mai mare pondere a platilor prin card, procentul depasind 80%.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: