[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Revolut a trecut pe „break-even” si continua extinderea internationala – bancile privesc aceasta evolutie drept o amenintare

26 februarie 2018

Chiar daca in prezent este preocupata mai mult de extinderea internationala decat de profitabilitate, startup-ul fintech Revolut, cu peste 15.000 de clienti in Romania, a trecut pe break-even pentru prima data, in luna decembrie a anului trecut, anunta Wall-street.ro.

Ultimele doua luni le-au adus celor de la Revolut o crestere de 50% a numarului de clienti, ajungand la 1.5 milioane, cu peste 6.000 de inregistrari zilnic. In ceea ce priveste volumele tranzactionate lunar, acestea au inregistrat o crestere de 700% in ultimele 12 luni, ajungand la 1,5 miliarde de dolari. Per total, din 2015 pana in prezent, startup-ul a procesat peste 60 de milioane de tranzactii, al caror volum depaseste 10 miliarde de dolari.

Aplicatia celor de la Revolut le permite clientilor sa isi deschida un cont curent in 60 de secunde prin intermediul caruia pot detine si schimba 25 de monede (la un curs valutar interbancar), pot realiza transferuri internationale gratuit si plati in peste 130 de valute, fara comisioane. In ultimele luni, acestia au mai adaugat optiuni precum cumpararea de criptomonede, credit instant si activarea unei asigurari de calatorie in functie de locatia clientului.

Invitat sa comenteze daca fintech-uri precum Revolut reprezinta o amenintare pentru banci, Florin Boldescu – Head of Digital la Raiffeisen Bank Romania a raspuns afirmativ in cadrul „PSD2 Summit – New Business Models”, eveniment organizat de NOCASH in noiembrie 2017: „da, sunt o amenintare pentru ca pot reinventa jocul”.

„Vorbim de doua feluri de competitie, simetrica si asimetrica. Competitia simetrica este cea dintre banci, similare ca structura, model de business, portofoliu universal de clienti, produse. Te bati in pret si marketing, si din când in când lansezi un produs. Este adevarat  ca bancile nu cred ca au mai inovat ceva de 50 de ani, din 1967 când Barclay Londra lansa primul ATM.”, a declarat Boldescu.

„Competitia asimetrica este interesanta pentru ca sunt jucatori care rezolva aceleasi probleme ca si tine (n.r. banca), pentru aceeasi clienti, dar o fac diferit. Si lucrul acesta poate sa te contrarieze pentru ca nu respecte regulile jocului, pur si simplu reinventeaza jocul. Si dintr-odata te simti out of game, pentru ca asa cum joci nu se mai joaca. Nu simti intotdeauna acut lucrul acesta, si poate te uiti ca nu sunt foarte multi jucatori pe piata in acest moment care au scalabilitate. N26 are jumatate de milion de clienti in intreaga Europa dar daca te uiti la Klarna vezi 60 mil. de clienti. Sunt un model interesant pentru ca te pun pe tine (n.r. banca) intr-un alt tip de competitie.”, a concluzionat seful procesului de transformare digitala din Raiffeisen Bank Romania.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?