[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Reducerea taxelor si comisioanelor influenteaza cel mai putin cresterea gradului de utilizare al cardurilor

9 iulie 2012

9 iulie, 2012 – Indiferent de tipul cardului, reprezentantii emitentilor bancari apreciaza ca reducerea taxelor si comisioanelor este factorul cu cea mai mica influenta asupra posesorului in ceea ce priveste cresterea gradului de utilizare, potrivit unui sondaj NOCASH. Programele de fidelizare si acordarea de puncte bonus este principalul factor de influenta in cazul cardurilor adresate persoanelor fizice. Pentru cardurile de credit un plus il reprezinta facilitatea de plata in rate.

Principalele criterii de influenta in cazul cardurilor adresate populatiei au primit un punctaj sensibil superior celor luate in calcul pentru cardurile de business. Mai mult, in cazul acestor produse, respondentii nu au acordat punctaj maxim pentru niciunul dintre factorii de influenta nominalizati, nici macar pentru acordarea unei linii de credit pe card.

Aceasta poate insemna ca factorii care pot influenta antreprenorii sa-si deschida un cont de card si sa utilizeze cardul mai des sunt mai degraba externi. Ei nu sunt exclusiv la indemana emitentilor ci tin, mai degraba, de conjunctura economica. Datele statistice releva faptul ca, in vremuri de criza, se manifesta tendinta de a rula numerarul dar si diverse activitati financiare in afara sistemului bancar, cel mai bun argument fiind cresterea ponderii economiei subterane in PIB. In aceste conditii este evident ca oamenii de afaceri romani au nevoie de un plus de incredere din partea mediului in care isi desfasoara activitatea pentru a putea accepta orice oferta de servicii din partea bancilor, oricat de atractiva, completa si utila ar fi ea.

Cat priveste principalul canal de promovare, din graficul de mai jos se observa ca, sucursala detine in continuare primul loc. Cu toate acestea, mediul virtual castiga tot mai mult teren si are tendinta de a depasi in importanta mediul real. Astfel, internetul a cumulat un punctaj de 83 de puncte (site-ul bancii + internetul in general/retele de socializare) in vreme ce sucursala si ecranele ATM (multe operationale in cadrul surcursalelor) au un scor de 84 de puncte.

Foarte interesanta este perceptia reprezentantilor bancilor in privinta rolului pe care il va detine in viitor telefonia mobila, in promovarea serviciilor din zona platilor fara numerar. Astfel, acest canal a reusit sa obtina un scor mai bun decat reclama la TV si comparabil ca importanta cu presa scrisa.

Cu alte cuvinte, tendinta este de a se apela mai putin la canalele conventionale, este si cazul reclamei stradale, in favoarea celor care – desi prezinta costuri comparabile sau chiar mai mici – reusesc sa trimita mesajul direct clientului potential.

In perioada 15 ianuarie – 10 februarie, NOCASH a efectuat un sondaj in randul emitentilor bancari pentru a vedea opinia reprezentantilor departamentelor de carduri legata de evolutia acestui segment de business in 2012, comparativ cu 2011.

La sondaj au participat 14 institutii de credit (Bank of Cyprus, BCR, Bancpost, Banca Romaneasca, Banca Transilvania, CEC Bank, Garantibank, ING Bank, Procredit Bank, Nexte Bank, Romanian International Bank, Raiffeisen Bank, Royal Bank of Scotland si Unicredit Tiriac Bank), emitenti care au cumulat un portofoliu de 9,3 milioane carduri. Raportat la cifrele inregistrate de piata la decembrie 2011, emitentii respectivi acopera 73% din piata cardului bancar de debit si peste doua treimi (67%) din piata cardului bancar de credit.

Extras din Raportul Pietei Cardurilor, editia a VI-a

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?