[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Portofoliul de carduri MasterCard Europe a crescut cu 4% in T2 2010 fata de aceeasi perioada din 2009

4 august 2010

4 august, 2010 – Pe plan mondial, la 30 iunie 2010, institutiile financiare membre MasterCard aveau in circulatie un portofoliu de 1.6 miliarde de carduri valide care, numai in trimestrul II din acest an, au generat 5,6 miliarde de tranzactii, in crestere cu 0,1% fata de aceeasi perioada din 2009.

Volumul tranzactionat in trim. II 2010 pe cardurile MasterCard, inclusiv Maestro, a fost de  656 miliarde dolari, dintre care 493 miliarde dolari (75%) au reprezentat cumparaturi pe card. Venitul net inregistrat de MasterCard Inc. pe cel de al doilea trimestru din acest an a fost de 1,4 miliarde dolari, in crestere cu 6,7% fata de aceeasi perioada din 2009, cea mai mare influenta asupra acestui indocator venind din partea cresterii volumelor de tranzactionare pe cross-border (+15,2%).

La nivelul Europei, pana la 30 iunie 2010, institutiile financiare partenere au emis 203 milioane de carduri MasterCard (excluzand marcile Maestro® si Cirrus®), o crestere cu 4%, comparativ cu acelasi trimestru din 2009. In plus, marca Maestro este prezenta pe 302 milioane de carduri.

Pentru cel de-al doilea trimestru din 2010, regiunea Europei a raportat o crestere a volumului brut al tranzactiilor cu 13,6%. Volumul de tranzactii la comercianti a crescut cu 13,2%. De asemenea, numarul de tranzactii la comercianti este cu 13,7% mai mare, iar retragerile de numerar au crescut cu 12%, fiecare dintre aceste rezultate fiind raportat la trimestrul al doilea din 2009.

Între 1 aprilie si 30 iunie 2010, posesorii de carduri din Europa au facut peste 1,9 miliarde de tranzactii la comercianti cu cardurile lor MasterCard®, inclusiv în mediul online.

Tot la 30 iunie 2010, posesorii de carduri europeni aveau la dispozitie 8,9 milioane de locatii acceptatoare în regiune si 30,6 de milioane în toata lumea.

În plus, marca Maestro este prezenta pe 302 milioane de carduri, iar posesorii acestora le pot folosi în 7,3 milioane de locatii ale comerciantilor din Europa si în 12,6 milioane de locatii la nivel global.

Comentand rezultatele, Presedintele MasterCard Europe, Javier Perez a spus:

„2010 continua sa fie un an bun pentru MasterCard în Europa, cu cresteri solide pe segmentele traditionale de credit, debit si prepaid – care se afla înca o data la baza succesului nostru în regiune.

Abordarea în privinta inovatiei este apreciata de clientii nostri, care ne sustin pentru a avea programe de carduri din ce în ce mai diverse, relevante si moderne. Aceasta abordare a însemnat, de asemenea, sa fim primii care ofera noi programe, cum ar fi cardul cu display, ce aduce beneficii nemaiîntalnite pana acum.

În timp ce europenii se bucura de vacanta de vara, acestia îsi pot folosi cardurile MasterCard si Maestro în mai multe locuri acceptatoare si într-un mod mai divers decat pana acum – de la taxiuri, la intrarea pe autostrada, de la „surfing-ul” online pentru oferte last minute, la excursii planuite cu mult timp înainte. Toate acestea aduc posesorilor de carduri avantaje în materie de viteza, confort si siguranta.”

Inovatia – confort si control pentru consumatorii din Europa

În luna iunie, Turkish Economic Bank (TEB) a devenit primul emitent care a prezentat cardul cu display, noul card Maestro fiind lansat pentru consumatorii din Turcia. Cardul arata ca unul normal de credit sau de debit, dar vine cu un mic ecran si un buton sensibil la atingere, ce permite posesorilor sa vada informatii – cifre si/sau text – pe ecran, cum ar fi o parola ce se poate schimba, situatia soldului si suma limita disponibila. New Castle Building Society este primul emitent din Marea Britanie care se va alatura proiectului pilot de afisare a soldului, în cursul acestui an.

De asemenea, Turcia a gazduit lansarea unuia dintre primele programe de plati NFC prin intermediul telefoanelor mobile, în cadrul caruia consumatorii îsi pot activa telefonul pentru plati NFC printr-o cartela SIM atasata unei antene (Beavertail NFC). Fara sa fie nevoiti sa-si schimbe telefoanele, utilizatorii beneficiaza deja de aproape 30.000 de terminale „tap&go™” în Turcia (si 245.000 de terminale în toata lumea) pentru plata transportului în comun, a biletelor la meciuri de fotbal sau la cinema si în restaurantele fast food.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?