Credit Europe Bank a avut performanțe financiare considerate „solide” de catre banca, profitul său brut atingând un nivel apreciat ca „satisfăcător” de 8 milioane de Euro, cu o rată de solvabilitate de peste 18%. Banca spune ca principalul motor de crestere a fost cardul de credit.
“Pe segmentul retail, sub brandul CardAvantaj, cardurile de credit au continuat să fie principalul motor de creștere. Numărul acestora a crescut cu 50%, iar cifra totală de afaceri în această zonă a crescut cu 15% comparativ cu 2015”, a declarat Yakup Cil, CEO al Credit Europe Bank Romania.
„Am vândut 50.000 de carduri de credit anul trecut, în creştere cu 50% faţă de 2015. Numărul total de carduri din portofoliul nostru a ajuns astfel la 330.000. O creştere anuală a numărului de carduri de 50.000 este semnificativă pentru o bancă de dimensiunea noastră şi este totodată semnificativă în raport cu piaţa de carduri de credit din România“, a explicat Yakup Cil.
În România sunt peste 2,8 milioane de carduri, însă această cifră include şi cardurile de credit emise de IFN-uri. Yakup Cil spune că banca pe care o conduce are o cotă de 17% din piaţa cardurilor de credit emise de bănci şi se situează pe locul doi, după Raiffeisen.
În privința cardurilor, ținta pentru 2017 este la fel de ambițioasă, banca dorindu-și o creștere a vânzărilor cu 20% și o cifră de afaceri cu peste 15% mai mare față de anul trecut. Pentru atingerea acestui scop, la sfârșitul lui 2016, banca a lansat un nou produs, denumit “Ferrari Card”. Prin introducerea acestui card, Credit Europe Bank acoperă acum întregul segment de carduri (CardAvantaj, Optimo Card, Ferrari Card).
„Obiectivul nostru este să ne menţinem această poziţie în piaţă. În 2017 ne-am propus să vindem 60.000 de carduri de credit. Este loc de creştere în piaţă, cerere există, iar principalii stimuli ai creşterii sunt majorarea veniturilor populaţiei, dinamica bună a economiei şi creşterea gradului de urbanizare“.
În 2016, depozitele totale ale clienților au crescut cu 18%, apropiindu-se de nivelul de 700 milioane de Euro și asigurând, de asemenea, o bază bine diversificată.
“Privind în perspectivă, suntem încrezători în capacitatea noastră de a ne continua creșterea profitabilă atât în 2017, cât și dincolo de acest an. Principalele noastre preocupări vor fi și în 2017 creșterea segmentului de carduri, precum și activitățile de creditare a firmelor mari și a IMM-urilor”, a completat Yakup Cil.
Oficialul Credit Europe Bank a mai precizat ca, exceptand cardurile, banca are o atitudine de expectativă pe segmentul creditării de retail, aşteptând să vadă cum arată deciziile instanţelor judecătoreşti în cazul legii dării în plată,
„Cu excepţia cardurilor de credit, pe nişa de retail suntem în expectativă. Nu vindem credite ipotecare, deoarece aşteptăm se vedem cum se aşează lucrurile din punct de vedere legislativ“, a spus Yakup Cil.
In 2016, Credit Europe Bank (Romania) S.A. a împlinit 23 de ani de existență pe piața locală. Membră a grupului financiar olandez Credit Europe Bank NV, banca este activă din 1993, când funcționa sub denumirea Banca de Credit Comercial si Industrial, devenind ulterior Finansbank (2000), și mai apoi, în 2007, în urma unui proces de rebranding, primind numele Credit Europe Bank Romania. In prezent, banca detine o retea teritoriala de 59 de sucursale.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: