[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Plata contactless (prin card, mobil sau smartwatch) a biletului de călătorie in trenurile CFR Călători. Deocamdată doar pe ruta București Nord – Aeroport.

20 august 2021

Peste 25 milioane de tranzactii de plati contatless in transportul public s-au înregistrat, în ultimii trei ani, iar acum au loc, în medie, peste 2,4 milioane de tranzacții pe lună, într-un trend accelerat de creștere a utilizării, în contextul pandemiei, potrivit datelor BCR.

Banca Comercială Română și CFR Călători implementează, începând de luni, 23.08.2021, ora 00:00, soluția de plată cu cardul bancar direct în tren, pentru patru dintre trenurile de călători care circulă pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă.


Astfel, „trenurile operate de CFR Călători vor dispune în interior de câte două validatoare de plată prin care oricine își poate achita călătoria prin simpla apropiere a cardului bancar contactless (Mastercard sau Visa), indiferent de banca emitentă a cardului,” potrivit comunicatului.

Soluția dezvoltată de BCR permite ca pe dispozitivele din tren să poată fi efectuate plăți atât cu cardul bancar, dar și cu un smartphone sau smartwatch asociat cu un card bancar. În acest moment, dispozitivele permit achiziționarea a doua tipuri de bilete: bilet pentru adulți (10 ani +), cu un cost de 4 lei și bilet pentru copii (cu vârsta între 5-10 ani, călătoria fiind gratuită pentru cei sub 5 ani), cu un cost de 2 lei. Călătorii nu plătesc niciun comision pentru achitarea contactless a călătoriei în tren.

„Implementarea soluției de plată contactless BCR pentru trenurile CFR Călători, care fac legătura între aeroport și gară, este un alt exemplu de bună practică în digitalizarea transportului în comun și trecerea spre un oraș inteligent, sustenabil, unde modernizarea și siguranța sunt prioritare. Avem 11,5 milioane de plăți prin card, telefon sau alte dispozitive efectuate în mijloacele de transport în comun în prima jumătate a anului, România fiind pe locul 2 în Europa, cu soluția de plată NFC (contactless) implementată de BCR în 16 orașe, așadar am convingerea că plata contactless în tren va fi apreciată și adoptată rapid de un număr cât mai mare de călători“, a declarat Dana Dima, vicepreședinte Retail & Private Banking BCR.

„În fiecare tren sunt instalate două dispozitive care permit plata contactless, iar modul de utilizare este foarte simplu și intuitiv. Călătorii trebuie să apese tasta din stânga pentru activarea terminalului și apoi să apropie orice card bancar/ceas/telefon contactless pentru a face plata, urmând să primească biletul tipărit. În cazul unui călător care dorește să achiziționeze mai multe bilete sau să aleagă un bilet de copil, atunci este apăsată tasta din dreapta și ulterior se confirmă prin apăsarea tastei din stânga, după care este apropiat cardul pentru plată. Pentru fiecare plată dispozitivul eliberează un bilet, pe care sunt imprimate informațiile de călătorie, iar în următoarele săptămâni tichetul va fi disponibil bilingv, în română și engleză”, a specificat Ciprian Nicolae, Șef Departament Acceptare Carduri, BCR.

CFR Călători este unul dintre partenerii tradiționali BCR, pentru care banca furnizează sistemele POS pentru plata cu cardul la casieriile CFR, dar și sistemele de plată pentru automatele de vânzare bilete, amplasate în incinta gărilor, cât și pentru tichetele achiziționate online de pe site-ul instituției.

_____________

Sistemul propus de BCR a fost construit având la bază arhitectura de funcționare reglementată de Mastercard și VISA, astfel încât orice card emis oriunde în lume sub însemnele celor două organizații să poată fi utilizat pentru plata călătoriilor.

BCR a mai introdus acest sistem modern de plată, unic în România din punctul de vedere al funcționalităților și al integrării financiar-bancare, și în orașele București, Sibiu, Oradea, Cluj, Iași, Buzău, Timișoara, Reșița, Ploiești, Pitești, Baia-Mare, Râmnicu-Vâlcea, Sighișoara, Craiova, Arad și Botoșani, unde s-a lucrat îndeaproape cu Regiile de Transport Public, iar soluția a fost adaptată de la un oraș la altul, în funcție de specificul local al companiei de transport.

De asemenea, din martie 2020, BCR a pus în funcțiune, în parteneriat cu Metrorex, un sistem similar în toate stațiile de metrou din București, care permite plata cu orice card bancar contactless la toate porțile de acces. Din mai 2020, soluția de plată a fost implementată și în mijloacele de transport de la STB, astfel că la acest moment în toate mijloacele de transport tip Otokar și Mercedes Hybrid călătorii pot achita cu orice card/telefon/ceas contactless.

BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 18 centre de afaceri și 16 birouri mobile dedicate companiilor și 370 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori. Banca dispune de cea mai mare rețea națională de ATM-uri și mașini multifuncționale – aproape 1.800 de echipamente, aproximativ 11.400 POS-uri.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?