[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

MerchantPro va lansa o aplicație care transformă orice magazin online creat pe platformă într-un marketplace. In plus, fiecare comerciant isi poate implementa propriul program de afiliere.

22 aprilie 2021

Aplicațiile care permit comercianților să își creeze propriile programe de afiliere, să gestioneze propriul marketplace sau să ofere clienților opțiunea de a crea abonamente periodice pentru anumite produse sunt câteva dintre funcționalitățile în care MerchantPro a investit în primul trimestru din acest an.

Valoarea investiției se ridică la peste 100.000 de euro, iar estimările arată că noile direcții aplicate în contextul strategiei globale de produs, vor genera o creștere de peste 30% anul acesta pentru platforma locală de soluții SaaS pentru eCommerce.

În primul trimestru al 2021 s-au înregistrat creșteri cu 110% în valoarea comenzilor, respectiv cu 82% ca număr al tranzacțiilor magazinelor online de pe platforma MerchantPro. În acest context și după un 2020 cu creșteri susținute, „interesul comercianților față de soluții complexe a crescut,” spune compania.

Astfel, MerchantPro a dezvoltat funcționalități, unele în premieră în zona platformelor SaaS, care să vină ca soluții de aliniere la nevoile de dezvoltare ale afacerilor din online: programe proprii de afiliere, infrastructură de tip marketplace, comenzi automate și recurente.  Acestea permit comercianților din platformă să își extindă afacerile pe noi verticale din online.

Scalarea businessului prin marketplace

În perioada imediat următoare, MerchantPro va lansa o nouă funcționalitate, „în premieră pentru piața online din România”, respectiv aplicația care transformă orice magazin online creat pe platformă într-un marketplace, precizeaza compania.

Prin intermediul acestui nou instrument, comercianții MerchantPro vor putea permite vânzatorilor parteneri să își listeze produsele în marketplace,  obținând astfel o diversificare prin comercializarea de noi articole, dar fără a gestiona stocuri suplimentare și având totodată o trasabilitate clară a vânzărilor acestora.

Pentru a susține mai multe strategii posibile de business, funcționalitatea lasă deținătorilor de marketplace libertatea de a decide asupra modului în care sunt adăugate produsele provenite de la vânzători terți sau  cum sunt procesate comenzile, aceste operațiuni putând fi asigurate inclusiv de către parteneri. Indiferent de abordarea aplicată, comerciantul de pe platforma MerchantPro are control absolut asupra funcționării marketplace-ului, astfel încât brandul și regulile sale să fie respectate.

La nivel de trimestru, remarcăm o creștere de 110% în valoarea comenzilor plasate, față de perioada similară a anului trecut, în magazinele găzduite de MerchantPro. Tendința consumatorului român de a menține achizițiile în online este evidentă, prin urmare necesitatea de a oferi partenerilor noștri un avantaj competitiv este cu atât mai importantă. De altfel, pentru întreg anul ne-am propus să dezvoltăm funcționalități care să ajute magazinele ce funcționează pe MerchantPro să-și consolideze prezența în online, iar retailerii arată o mare receptivitate la schimbare, fiind deschiși să implementeze soluții care să le asigure dezvoltarea accelerată și chiar extinderea pe verticale noi sau piețe internaționale,” declară Arthur Rădulescu, CEO și fondator MerchantPro.

Affiliate & Referral creșterea vânzărilor

„Una dintre funcționalitățile dezvoltate în premieră pentru piața din România de către MerchantPro este programul de afiliere, ce poate fi implementat de fiecare comerciant în parte, având control total asupra cashflow-ului, indicatorilor de performanță, bugetului alocat și duratei campaniilor,” se mai arata in comunicatul MerchantPro.

Vânzările prin afiliați de regulă pot ajunge sa reprezinte 20% din totalul vânzărilor comercianților care folosesc acest sistem, fiind o variantă preferată în strategia de marketing mai ales de către magazinele care se află la început de drum și doresc să testeze tool-uri care să nu necesite investiții mari de timp și buget. La nivelul platformei acesta a fost implementat de peste 10% dintre magazinele active, în prima săptămână de la lansare,” precizează Arthur Rădulescu.

Comenzile de tip abonament – predictibilitate în vânzări și eficientizare a stocurilor

Cifrele la nivel de 2020 au evidențiat câteva segmente care au înregistrat creșteri spectaculoase, precum retailul alimentar, produsele de curățenie și cele pentru casă, dar și produsele de îngrijire. „Analiza comportamentului consumatorului român a evidențiat o nouă tendință, a cumpărăturilor recurente, iar MerchantPro a dezvoltat o funcționalitate care aduce predictibilitate în venituri și eficientizare pentru clienți,” potrivit companiei.

Astfel, aplicația dezvoltată acoperă toate aspectele tehnice, cum ar fi posibilitatea de a stabili  multiple tipuri de abonamente și perioade predefinite în funcție de tipologia produselor, plasarea automată a comenzii la momentul prestabilit sau procesarea automată a plății. Activarea acestui serviciu are aplicabilitate directă mai ales pentru cei ce comercializează produse alimentare, produse cosmetice și detergenți sau mâncare pentru animale.

______________

Alături de aceste noi funcționalități, MerchantPro a implementat deja soluții pentru sincronizare de tip multi-store, dezvoltări pentru operarea cu depozite multiple și vânzare internațională. De asemenea, la finalul anului trecut, a fost lansat MerchantPro Connect, un sistem de API-uri și conectori care permit integrarea facilă şi rapidă cu soluţii third party precum sisteme ERP, WMS, CRM, facturare sau gestiune, management al vânzărilor, fulfillment.

În prezent, pe platforma MerchantPro sunt active peste 1.500 de magazine online locale. Pentru acest an, platforma vizează o creștere cu 30% a cifrei de afaceri și a numărului de magazine față de 2020. Cifra de afaceri MerchantPro în 2020 a fost de 625.000 euro, în creștere cu 25% față de anul precedent.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?