MasterCard introduce un nou instrument pentru reducerea fraudei in comertul electronic

29 martie 2012

29 martie 2012 – Pentru a-si diminua riscul de frauda, comerciantii online folosesc in medie 4, pana la 7 solutii de detectare a fraudelor, ca sa valideze comenzile si sa identifice tranzactiile neautorizate. Cu toate acestea, exista inca riscul de pierderi din tranzactii frauduluoase. Potrivit studiului  Lexis-Nexis® 2011 Adevaratul cost al fraudei, comerciantii au pierdut peste 2,33 dolari pentru fiecare frauda in valoare de 1 dolar comisa, totalizand peste 102 miliarde de dolari din totalul pierderilor pe 2011.

MasterCard a lansat Expert Monitoring Fraud Scoring, cea mai noua modalitate de lupta impotriva tranzactiilor frauduloase. Simularile realizate de MasterCard pentru noul sistem au evidentiat faptul ca, in online, comerciantii ar putea face economii de 15-30%, reducand pierderile provocate de frauda. Acest lucru este posibil prin verificarea tranzactiilor sau respingerea automata a celor cu risc ridicat de frauda, prin intermediul sistemul de scoring MasterCard.

Solutia va fi disponibila, din luna mai, institutiilor acceptatoare si comerciantilor acestora, din toata lumea, pentru tranzactiile la distanta realizate prin intermediul cardurilor emise in SUA.

Noul instrument ofera comerciantilor informatii asupra comportamentului de utilizare a cardului, dincolo de site-ul comerciantului respectiv sau de cosul de cumparaturi al posesorului. Serviciul calculeaza pentru comercianti, in timp real, un scor predictiv privind riscul de frauda al tranzactiilor la distanta, estimand probabilitatea ca o tranzactie sa fie frauduloasa. Acest lucru se realizeaza cu ajutorul unor modele de detectare a fraudelor create special pentru comerciantii online. Astfel, acestia pot sa urmareasca un timp mai indelungat istoricul de tranzactionare, care furnizeaza cu mai multa acuratete un scor privind fraudele, si descrie comportamentul online al unui posesor de card.

„Falsificatorii de carduri apeleaza la metode din ce in ce mai sofisticate, asadar comerciantii de pe internet trebuie sa fie mai vigilenti cu protejarea integritatii activitatii de shopping online pentru posesorii de carduri”, spune Johan Gerber, Group Head, Global Network Products, in cadrul MasterCard Worldwide. „Noul instrument permite institutiilor financiare acceptatoare si comerciantilor sa evalueze potentialul de frauda in timp real si sa integreze datele in solutia existenta de detectare a fraudei. In acest fel, creste acuratetea in detectarea fraudei si se reduce impactul acesteia.”

Noul instrument de la MasterCard este si in beneficiul consumatorilor, pentru ca ii ajuta sa se protejeze impotriva tranzactiilor frauduloase pe cardurile lor, reducand in acelasi timp, posibilitatea ca tranzactiile legitime sa fie refuzate.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?