5 aprilie, 2012 – Site-urile cu discount ofera in prezent cel mai atractiv comert electronic iar aceasta se vede in cresterea exploziva a tranzactiilor. Mai mult, fata de alte site-uri de ecommerce, ponderea platilor prin card in total tranzactii este mult mai mare pentru magazinele online de reduceri, mergand pana la 100% in unele cazuri. Motivul? Cele mai multe nu permit altfel de plata decat prin card.
Site-urile de reduceri sunt unul dintre factorii care au contribuit la cresterea foarte mare a pietei de comert electronic in ultimii doi ani, potrivit MasterCard. Reactia publicului la ofertele acestor magazine online cu discount este atat de buna incat MasterCard a decis lansarea unei noi campanii in parteneriat cu acestea.
Astfel, in perioada 1 aprilie-30 iunie 2012, oricine alege una dintre ofertele de pe site-urile de discount FunDeal, BestDealz si Vulping, semnalate cu stampila „Pret final cu Maestro”, si finalizeaza tranzactia platind cu un card Maestro, obtine respectivul produs sau serviciu la un pret redus. Ofertele pot fi accesate fie direct pe paginile partenerilor, fie pe sectiunea speciala Maestro de pe site-ul cautareduceri.ro.
Parteneriatul este parte a campaniei „Maestro iubeste internetul”, de incurajare a tranzactiilor pe internet cu cardul, a carei prima editie a fost lansata anul trecut. In topul preferintelor posesorilor de carduri Maestro care au tranzactionat anul trecut pe site-urile partenere au fost restaurantele si produsele/serviciile din zona de divertisment.
„Reactia publicului in urma primei editii ne-a atras atentia asupra acestui domeniu in plina ascensiune. Anul trecut, in mai putin de 2 luni si jumatate de campanie, tranzactiile online cu Maestro au crescut de 25 de ori pe site-urile partenere”, a declarat Gabriel Ghita, Business Development Manager CEE, MasterCard Europe.
Din datele Netopia System, integrator de comert electronic si furnizor al platformei de plati mobilpay, in Romania sunt in jur de 150 de site-uri active de reduceri dintre care peste 100 sunt in portofoliul companiei. Pentru intregul an 2011, aceste magazine online cu discount au generat 800.000 de tranzactii in valoare de aproximativ 15 milioane Euro.
Comentand despre ritmul aparitiei site-urilor de reduceri in Romania, oficialii Netopia apreciaza ca acest ritm a scazut in 2011 comparativ cu anul precedent si va continua sa scada si in 2012. In ciuda succesului de care se bucura in prezent, tendinta pe termen mediu si lung este ca multe dintre aceste magazine online cu discount sa dispara iar cele ramase vor incerca sa se consolideze. Analistii companiei apreciaza ca cele care vor rezista in timp se vor specializa si vor oferi reduceri pe domenii particulare, gen oferte de turism sau oferte pentru femei.
Din datele MasterCard, segmentul de comert online intern a avut cresteri semnificative in anul 2011: tranzactiile cu carduri MasterCard si Maestro au fost in 2011 cu 92% mai numeroase, comparativ cu 2010.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: