[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Maestro este principalul card de debit din Europa cu 300 milioane de carduri valide in circulatie

3 februarie 2011

3 februarie, 2011 – Pentru cel de-al patrulea trimestru din 2010, regiunea Europei a raportat un volum brut al tranzactiilor de 225 de miliarde de dolari, in crestere cu 14% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2009. Volumul de tranzactii la comercianti  a fost de 168 miliarde de dolari (75% din total sume tranzactionate pe card), in crestere cu 13%. In perioada 1 octombrie – 31 decembrie, posesorii de carduri din Europa au realizat peste 2,1 miliarde de tranzactii la comercianti, cu cardurile MasterCard, mai mult cu 13,7%, decat in anul precedent.

Pana la 31 decembrie 2010, institutiile financiare partenere europene au emis 212 milioane de carduri (excluzand marcile Maestro® si Cirrus®), inregistrand o crestere de 6,9 % fata de acelasi trimestru din 2009. Posesorii de carduri din Europa isi pot utiliza cardurile MasterCard in 9,1 milioane de locatii acceptatoare din regiune si la 31,7 milioane de locatii din intreaga lume. In plus, marca Maestro apare pe 300 de milioane de carduri. Consumatorii pot face cumparaturi cu cardurile Maestro in 7,1 milioane de locatii ale comerciantilor din Europa si 13,1 milioane de locatii din intreaga lume.

Javier Perez, Presedintele MasterCard Europe, a declarat: „Platile electronice castiga tot mai multi adepti in randul consumatorilor din Europa. In anul 2010, MasterCard a continuat expansiunea pe debit, prin intermediul Maestro, singura marca globala SEPA. Cele mai recente povesti de succes includ Belgia, cu peste 500 de comercianti online si cu aproape 100% dintre cardurile Maestro ce pot fi utilizate pe internet. Nicio alta marca de debit nu ofera o asemenea acceptare in spatiul online – urmatoarea frontiera SEPA a Europei.”

Alte realizari de business pentru ultimele trei luni ale anului 2010 includ:

  • In decembrie, Russian Standard Bank a devenit prima banca europeana care ofera consumatorilor serviciul MasterCard® MoneySend™, platforma MasterCard prin care se pot transfera bani intre persoane fizice. Implementarea este una dintre cele patru initiative globale lansate in Europa, in al patrulea trimestru din 2010. Aceasta s-a alaturat progreselor din domeniul tehnologiilor NFC si contactless si al programelor pentru mai multa securitate si control, destinate companiilor, toate fiind lansate in trimestrul al patrulea.
  • Tehnologia MasterCard® PayPass™ si-a continuat expansiunea in regiune, cu o lansare in Bulgaria, cea de-a noua piata europeana care ofera consumatorilor serviciul Tap&Go™, in timp ce in Italia, 300.000 de carduri au acum facilitatea PayPass. PayPass este programul contactless prezent pe cele mai multe piete europene. Alte proiecte PayPass includ lansarea Cardului Municipal Bratislava in Slovacia, noi emiteri in Polonia, lansarea PayPass la metroul din Bucuresti, dar si dezvoltari ulterioare in Turcia – unde PayPass este deja integrat in ofertele bancare. Aici, MasterCard a combinat beneficiile PayPass cu serviciile mobile, Turcia fiind din nou prima tara in care se lanseaza un produs inovator. In noiembrie, MasterCard si-a unit fortele cu GarantiBank, Avea – operatorul de telecomunicatii din Turcia – si Gemalto, pentru a realiza primul proiect national de plati mobile, ajutand consumatorii din Turcia sa isi adapteze telefoanele pentru plati contactless.
  • In decembrie, Alitalia a fost a zecea companie aeriana care a introdus un card de credit co-branded World MasterCard, MasterCard devenind alegerea preferata a numeroase linii aeriene din Europa. Alte parteneriate de succes au fost realizate cu Lufthansa, Czech Air, Swiss Air si altele.
  • MasterCard a incheiat anul cu semnarea unei aliante strategice, pe o perioada de 6 ani, cu Disney EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa) & Russia si Euro Disney, unul dintre cele mai importante contracte de sponsorizare din afara domeniului sportiv. Acest nou acord de sponsorizare este o oportunitate pentru familii si indivizi, posesori de carduri MasterCard si Maestro, care pot beneficia de promotii exclusive, legate de vastul portofoliu Disney – de la filme, la cele peste 100 de magazine din toata regiunea si din Disneyland Paris, destinatia turistica numarul 1 a Europei.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?