Streams.live anunță rezultate record în campaniile din luna noiembrie pentru soluția de comerț online live și interactiv, lansată în plină pandemie la finalul anului 2020. În primele două săptămâni ale lunii, soluția tehnologică a facilitat peste 150.000 de minute de streaming urmărite în sesiuni live de comerț cu branduri renumite din industrii precum tehnologie, beauty, farma, fashion și edituri. Rata de conversie “click to buy” înregistrată în aceste campanii de shopping a fost de 8,5%, cumpărătorii petrecând de trei ori mai mult timp în sesiunea de shopping, decât într-o campanie digitală clasică.
Conceptul lansat de Streams.live în România transformă cumpărăturile online într-o experiență interactivă, în care cumpărătorii comunică direct cu brandurile sau influencerii. Consumatorii pot fi martori în timp real la procesul de testare pentru un anumit produs, pot afla mai multe detalii despre caracteristici cheie sau funcționalități, și îl pot achiziționa direct din aplicație fără a părăsi sesiunea. Live Stream Shopping-ul este o opțiune care le permite brandurilor tehnologice să stabilească o legătură directă și autentică cu audiența, crescând loialitatea consumatorilor, dar și să genereze o rată de conversie de 5 ori mai mare decât cea prin comerțul tradițional.
„La nivel global, piața de Live Stream Shopping ia amploare și se dezvoltă de la un an la altul, în contextul dorinței consumatorilor de a face cumpărături asistate din confortul propriei locuințe. În România, fenomenul este încă la început, însă asistăm la o evoluție pozitivă a acestei piețe, dovadă fiind multitudinea de branduri care vor să devină pionieri în adoptarea soluției, diversitatea sferelor lor de activitate, dar și implicarea din partea clienților și a persoanelor care urmăresc sesiunea. Astfel, rata de conversie “click to buy” înregistrată în aceste campanii a fost de 8,5%”, declară Mihai Mănescu, Customer Success Manager, Streams.live.
Tehnologia live stream shopping schimbă piața comerțului online la nivel global
În SUA se previzionează că veniturile provenite din Live Stream Shopping vor atinge pragul de 20 de miliarde de dolari în 2022 și 55 de miliarde de dolari în 2025 conform datelor Statista[1], o creștere semnificativă susținută pentru retailul online.
În China, conform Statista[2], Live Stream Shopping-ul a devenit noua normă pentru e-commerce, fiind considerată printre cele mai eficiente metode de comerț online. În 2021, piața comerțului live în China a depășit pragul de 2.27 trilioane de yuan (aproximativ 318 miliarde de dolari) și se așteaptă ca până în 2023 să ajungă la 4.9 trilioane de yuan (687 miliarde de dolari).
[1] Stephanie Chevalier, “Livestream e-commerce sales in the United States between 2020 and 2026”, Statista, publicat la 17.11.2022, URL: https://www.statista.com/statistics/1276120/livestream-e-commerce-sales-united-states/;
[2] Yihan Ma, “Market size of live streaming e-commerce in China from 2018 to 2021 with estimates until 2023, publicat la14.11.2022, URL: https://www.statista.com/statistics/1127635/china-market-size-of-live-commerce/.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: