[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

ING Bank despre adoptia platilor in timp real: „Este un produs pe care l-am asteptat sa capete tractiune. Lucram la infrastructura de plati instant.”

26 ianuarie 2021

In aprilie se vor implini doi ani de cand a fost lansat serviciul de Plati Instant, de catre CEC Bank si Banca Transilvania. Pana la finele anului 2019, serviciul a mai fost implementat de Libra Internet Bank si BCR. In 2020 nu a mai aderat nimeni. Am intrebat ING Bank de ce intarzie sa adopte noul serviciu. Iata raspunsul oficial al bancii:

Credem cu tărie că plățile interbancare instant vor fi noua normalitate, soluția în cazul nostru fiind proiectarea unei infrastructuri care să suporte direct traficul tuturor plăților de mică valoare odată ce vom lansa. Este un produs pe care l-am așteptat să capete tracțiune, deoarece participarea întregii comunități bancare, inclusiv a ING Bank România, este cheia acestui demers național.

Încă aflat în stadiu incipient, el este momentan perceput ca un canal alternativ, deși este esențialmente un canal de masă. În ceea ce privește implementarea în cadrul ING, suntem conectați la dezvoltările din piața națională și ale zonei unice euro, lucrând în același timp la infrastructura de plăți instant pentru a seta standardul anilor ce vor urma.

Reprezentantii Libra Internet Bank considera ca retinerea bancilor este o chestiune de strategie. Banca a inclus această opţiune gratuit în pachetele standard pentru persoane fizice.

Ţine de strategia fiecărei bănci. Foarte probabil că odată cu creşterea gradului de conştientizare a beneficiilor pe care această soluţie de plată le aduce, tot mai multe bănci o vor implementa spre beneficiul unui număr cât mai mare de consumatori,“ a declarat pentru ZF Roxana Iliu, director divizia operaţiuni din cadrul Libra Internet Bank.

Întotdeauna pornim de la nevoile clienţilor, iar nevoia de viteză este fără îndoială una dintre cele mai importante pe care le-am identificat în rândul lor. Acesta este motivul pentru care ne-am înscris chiar în primul val al băncilor care au aderat la sistemul plăţi instant,“ a adaugat Roxana Iliu.

###

Serviciul de Plati Instant permite oricarei persoane fizice sau juridice deținătoare de cont bancar să poată plăti sau încasa bani în timp real (în mai puțin de 10 secunde între conturile bancare) și oricând – 24/7/365.

Pentru a plăti instant, utilizatorului de servicii de plăți nu îi este necesară nici achiziția sau instalarea unei aplicații dedicate serviciului și nici înregistrarea într-o interfață distinctă pentru plățile instant. Singura condiţie care trebuie îndeplinită pentru a beneficia de plățile instant este ca serviciul să fie oferit de către banca celui care inițiază plata și de către banca beneficiarului plății, în special prin platformele de mobile banking și de internet banking (deși există deja și o ofertă de astfel de servicii disponibile chiar la ghișeul fizic al băncii, dacă un client doritor nu este ”conectat”).

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?