UP-DATE: Vanzatorul inregistrat ca „mobilasuedia” pe platforma okazii.ro este „o afacere de familie”. IKEA Romania confirma acest lucru, doamna Mihaela Muresan, marketing manager al companiei declarand in exclusivitate pentru NOCASH urmatoarele:
„Serviciul de comenzi online a produselor IKEA din magazinul din zona comerciala Baneasa a fost lansat pentru prima oara de catre compania IKEA Romania pe data de 15 iulie 2014. Este o decizie locala si nu ne asociem cu utilizatorul okazii.ro”.
Muresan a mai adaugat ca aceasta lansare este „bazata pe analiza nevoilor si aspiratiilor celor mai multi oameni care ne viziteaza magazinul si care ne intreaba tot mai des cand vine IKEA si in orasul lor. Astfel, am facut produsele noastre mai accesibile pentru oamenii din toata tara si am simplificat procesul de cumparare.”
Cat despre introducerea platii online, managerul IKEA Romania a precizat ca este mai degraba o decizie pe termen lung:
„Serviciul de plati online este disponibil doar in cateva tari in care compania IKEA este prezenta, dar se lucreaza la crearea unei platforme globale online. Pe termen lung, este posibil ca acesta sa se implementeze si in Romania. Pana atunci, insa, am hotarat sa dezvoltam noul serviciu local de comenzi online, cu furnizori locali (companii romanesti de servicii online si de curierat).”
###
Incepand de astazi, IKEA Romania anunta lansarea serviciului de comenzi online cu livrare in toata tara, adresat celor care „sunt prea departe sau nu au timp sa faca o vizita in magazin”, dupa cum se arata in pagina de start a site-ului companiei. Surprinzator este faptul ca inca din 2007 – anul deschiderii primului magazin IKEA in Romania – produsele companiei se vand online pe platforma okazii.ro.
Pentru orice comanda online clientul plateste 49 de lei pentru colectarea produselor din magazin, indiferent de numarul de articole, la care se adauga 1 leu/kg pentru livrarea prin curier la domiciliul acestuia. Pretul total se calculeaza automat pe masura ce sunt adaugate articole in cos. Costul de transport include livrarea pana in fata usii.
La momenul lansarii, plata comenzii se face doar in numerar, la livrare, insa compania precizeaza ca „in curand vom introduce si optiunea de plata online”. Chiar daca, cel putin deocamdata comenzile online nu pot fi platite prin intermediul cardului de credit IKEA, compania specifica faptul ca reducerile aferente cardului IKEA FAMILY sunt valabile si pentru comenzile online.
Anumite produse nu sunt inca disponibile momentan pentru comenzi online. Este cazul bucatariilor, pentru cumpararea carora sunt necesari mai multi pasi (planificare, masurare, asamblare) si a produselor fragile (sticla, ceramica, becuri, plante naturale etc.)
Foarte importanta este si precizarea ca produsele adaugate in cos nu sunt rezervate in mod automat, „asa ca este posibil ca pana in momentul in care se confirma comanda, unul sau mai multe produse sa nu mai fie disponibile in stoc.”
„Un angajat IKEA te va contacta in maximum 48 de ore de la plasarea comenzii, pentru a-ti confirma disponibilitatea produselor. Produsele sunt rezervate numai dupa confirmarea comenzii de catre angajatul IKEA. Daca in acest interval de 48 de ore nu raspunzi la telefon pentru a confirma comanda, aceasta va fi anulata automat.”, se specifica pe site-ul IKEA.
Desi IKEA anunta oficial lansarea serviciului de comenzi online abia acum, pe platforma okazii.ro, produsele se vand inca de acum 7 ani. In acest moment, pe okazii.ro, sunt deja la vanzare online 1.123 de produse IKEA, noi, pentru care se ofera garantie si posibilitatea de plata cu cardul. Mai mult, vanzatorul este inregistrat pe aceasta platforma cu numele „mobilasuedia” inca din iunie 2007 – anul cand IKEA si-a lansat operatiunile si in Romania – si se pare ca pana acum a facut o treaba excelenta avand in vedere faptul ca din cele 1.618 calificative primite din partea cumparatorilor, doar trei sunt negative. Aproape 500 de fani au adaugat „mobilasuedia” ca vanzator favorit.
Chiar daca nu putem spune cu certitudine ca „mobilasuedia” este chiar IKEA Romania, ne putem gandi la aceasta probabilitate avand in vedere faptul ca la descrierea produselor se precizeaza ca „toate produsele sunt noi / sigilate / nefolosite / nedesfacute din ambalajul original !”
Vom reveni cu un raspuns din partea IKEA Romania.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: