17 Octombrie 2011 – good.bee Tranzactii mobile din grupul BCR a depasit astazi pragul de 50.000 de clienti, numarul crescand cu 61% de la inceputul acestui an. Circa 40% dintre clienti se afla departe de banca, in mediul rural sau orase mici. Aproximativ jumatate din numarul de operatiuni realizate de catre utilizatorii Pachetului good.bee au loc prin intermediul telefonului mobil, cealalta jumatate fiind operatiuni cu cardul atasat.
Cele mai folosite operatiuni de pe telefonul mobil sunt interogarea de sold, transferul good.bee – transferul de bani instantaneu pe baza numarului de telefon mobil intre utilizatorii good.bee si plata facturilor pe baza de sabloane. Valoarea medie a unui transfer intre clientii good.bee a fost de 81 lei in luna septembrie 2011, facilitatea fiind utilizata in mod special de catre persoane inrudite: transferuri de bani intre soti sau de la parinti catre copii. Plata facturilor a fost imbunatatita in 2011 prin adaugarea de noi sabloane de plata a utilitatilor, astfel ca valoarea medie a facturii platite prin serviciul de mobile banking good.bee depaseste 100 de lei.
Cardul de debit BCR good.bee ce face parte din pachetul de servicii bancare este utilizat atat pentru operatiuni la bancomat, cu o valoare medie a retragerii de numerar de 207 lei, cat si pentru cumparaturi in magazine sau pe Internet, cu o valoare medie de 82 de lei. Produsul este bine primit de persoanele tinere si foarte tinere; aproximativ 55% din clienti au varsta sub 25 de ani, inclusiv persoane cu varsta intre 14 – 18 ani. Clientul cu numarul 50.000 este din Craiova, in varsta de 18 ani, si face parte din categoria persoanelor tinere care intra pentru prima data in randul utilizatorilor de servicii bancare cu Pachetul good.bee.
Serviciul good.bee se adreseaza cu precadere persoanelor care nu au relatii cu o banca si nu au acces facil la o unitate bancara. Este foarte usor de inteles si de folosit de catre utilizatori, beneficiarii avand varste intre 14 si 97 de ani.
Initial o subsidiara a holdingului good.bee, detinut de catre Erste Group si Fundatia ERSTE, compania good.bee Service RO s-a lansat pe piata romaneasca in martie 2009, oferind prin Pachetul good.bee accesul la servicii bancare de baza: un cont curent in lei la BCR pentru a primi venituri sau a tine banii in siguranta, un card de debit Visa Electron pentru retrageri de numerar si cumparaturi si serviciul de good.bee Tranzactii mobile pentru a obtine informatii despre fondurile proprii, a primi si trimite bani sau a plati facturi prin intermediul telefonului mobil.
Deschiderea contului, obtinerea cardului si activarea serviciului Tranzactii mobile se realizeaza pe loc cu pachetul good.bee, oriunde in Romania, fara deplasarea la banca, prin intermediul unei retele de aproape 600 de agenti mobili. Serviciul de mobile banking este operational 24 de ore din 24, in fiecare zi a anului, atat in week-end, cat si in zilele libere legale. Transferul de bani intre conturile a doi beneficiari ai pachetului good.bee se face instantaneu, in orice moment al zilei.
Persoanele foarte tinere utilizeaza good.bee Tranzactii mobile pentru a primi alocatia sau banii de la parintii sau rudele aflate la distanta, dar si pentru a-si construi mici afaceri: desi are doar 16 ani, Bernadette este reprezentant al unei companii de cosmetice in satul Bretcu si isi plateste direct de pe mobil, prin good.bee Tranzactii mobile, facturile catre compania de cosmetice, fara a se mai deplasa pana la posta sau la o sucursala bancara.
good.bee Tranzactii mobile este utilizat si pentru a primi pensia, a primi sau a trimite bani catre persoanele apropiate, precum si pentru a verifica soldul sau a reincarca cartela telefonica prin intermediul telefonului mobil. Una din cei mai in varsta clienti activi good.bee are 76 de ani, locuieste in satul Valea Lupului si utilizeaza serviciul de pe mobil inclusiv pentru a face transferuri de bani.
Clientii good.bee Tranzactii mobile fac parte in special din urmatoarele segmente de populatie: persoane din zonele rurale (fermieri – pentru subventiile APIA, mici antreprenori, persoane care beneficiaza de asistenta sociala, angajatii primariilor si a Consiliilor Locale, profesori), adolescenti, studenti.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: