[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Gfk apreciaza ca aproximativ 300.000 de romani fac plati pe Internet cu cardul

9 iunie 2011

10 iunie, 2011 – Desi la nivel global exista o tendinta bine conturata de folosire a serviciilor financiare online, Romania are una dintre cele mai mici rate de penetrare a serviciilor bancare prin Internet din tarile CEE – 4% fata de 42% in Cehia, 34% in Austria sau 13% in Croatia. Numai Bulgaria se afla in urma noastra la acest capitol, cu 2% penetrare – potrivit Gfk.

Dintr-o medie de 4,5 activitati derulate pe Internet, 4,2 sunt pentru informare, comunicare si amuzament, un numar foarte redus de utilizatori accesand Internetul pentru tranzactii. Astfel, dintr-un total de 9,6 milioane de romani bancarizati, doar 4% isi verifica contul prin Internet banking si 3% fac tranzactii folosind acest serviciu online. Un procent asemanator face plati online cu cardul (3%, fata de 9% in Austria) sau plati de pe telefonul mobil (1,6%, fata de 29% in Austria) și doar 3% au achiziționat un serviciu financiar prin intermediul Internetului.

Desi penetrarea Internetului in Romania este una dintre cele mai mici din regiune, exista inca suficient de mult loc pentru dezvoltarea serviciilor financiare digitale. Cu atat mai mult cu cat utilizarea telefonului mobil se afla in plin avant – nu numai ca raspandire, ci si ca intensitate – dar este folosit in principal pentru comunicare si distractie. Peste jumatate dintre romani folosesc Internetul saptamanal, 80% folosesc telefonul mobil, iar 13% au smart phone. Mai mult, aproape o treime se declara entuziasti ai noilor tehnologii, iar alta treime, desi nu este formata din entuziasti, arata deschidere spre adoptarea acestora.

„In orice domeniu, nivelul scazut de familiarizare cu tehnologii noi ingreuneaza adoptarea lor, iar serviciile financiare online nu fac excepție. Chiar mai mult, in cazul lor temerile care ii impiedica pe consumatori sa incerce sa faca plați sau sa cumpere produse financiare online sunt mai mari decat in cazul altor servicii noi, pentru ca riscul unor pierderi este perceput mai acut. In plus, mulți romani nu au gasit inca o motivație suficient de relevanta care sa ii faca sa se informeze mai mult și sa faca primul pas”, declara Anca Zamfirescu, Senior Research Consultant, expert in piata financiar – bancara la GfK Romania.

Datele care stau la baza acestor concluzii provin din studiul GfK Financial Market Data System (FMDS) si au fost facute publice in cadrul Conferintei GfK Financial Market Research. GfK FMDS este un studiu desfasurat o data la doua luni care masoara obiceiurile bancare ale locuitorilor cu varsta de peste 15 ani din 13 tari ale Europei Centrale si de Est: Austria, Cehia, Polonia, Ungaria, Croatia, Slovacia, Slovenia, Rusia, Ucraina, Serbia, Macedonia, Bosnia Hertegovina, Bulgaria si Romania, esantionul celor chestionati in Romania fiind de 1000 de persoane, reprezentativ la nivel national.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?