UniCredit consideră că metodele de contact ușor de accesat și aflate în proprietatea sa, coordonate printr-un model de servicii complet, reprezintă cea mai bună modalitate de a-și deservi clienții. „De aceea, UniCredit investește în îmbunătățirea canalelor digitale din proprietatea sa, astfel încât să asigure un dialog privat și de înaltă calitate.”, scrie Unicredit Romania pe pagina sa de facebook.
”Vă anunțăm că ne vom retrage complet de pe Facebook și de pe toate canalele sociale deținute de Facebook, începând cu data de 1 iunie 2019”, sună anunțul făcut vineri de oficialii UniCredit România.
”UniCredit a suspendat orice fel de publicitate pe Facebook în martie 2018 din cauza preocupărilor privind modul în care au fost administrate anumite incidente prezentate în media. Aceste îngrijorări au rămas nerezolvate, așa că UniCredit a decis să își dezactiveze toate profilele pe Facebook și canalele sociale deținute de Facebook (Facebook, Messenger și Instagram) începând cu data de 1 iunie 2019”, precizeaza UniCredit România pe pagina de facebook.
Un client care a observat ca banca nu este nici pe twitter a intrebat care sunt totusi modalitatile de a fi la curent cu actualitatea in lipsa facebook-ului? „Poti fi la curent cu noutatile pe site-ul nostru si, de asemenea, ne poti contacta oricand telefonic, la numarul 021 200 20 20 sau pe adresa de e-mail „infocenter@unicredit.ro”, a raspuns banca.
Reactiile pe facebook nu au intarziat sa apara.
Ioana Predescu: „Daca si clientii bancilor si-ar retrage conturile imediat ce nu ar fi de acord cu modul in care sunt tratati ei si banii lor, atunci am avea reale imbunatatiri in activitate si comunicare.”
Cristian Niculae: „Motivul adevarat este ca nicio companie nu prea isi mai doreste sa fie criticata, mai ales cand vizibilitatea este mare. Asa ca „canalele din proprietatea sa”, cu tot cu cacofonie, sunt controlate. O nemultumire grava nu o sa mai apara online, sa o citeasca si alti potentiali clienti. Vedem acum primul exemplu de fuga de raspundere.”
Alex Petcu: „Eu cred că mai bine ați modifica softurile astfel încât să putem efectua viramente între conturi UniCredit 24 din 24 ore, precum și eliminarea persoanelor care mai trebuie să aprobe viramentele deja semnate. Asta ar fi ceva benefic pentru clienții corporate și persoane fizice.”
Relatia Unicredit cu Facebook de tip „primul intrat, primul iesit”
In 2012, Unicredit devenea prima banca din Romania care lansa o sucursala pe facebook. Serviciul de asistenţă bancară live sau e-Sucursala UniCredit Ţiriac Bank, era un sistem de chat similar celui de la Amazon. Orice convorbire cu operatorul se încheia cu un formular în care utilizatorul era întrebat inclusiv dacă vrea să primeasca pe email conversaţia pe mail.
Prin optiunea click-to-chat, vizitatorii e-Sucursalei UniCredit Tiriac Bank puteau cere informatii live de la consultantii bancii sau puteau verifica eligibilitatea pentru imprumuturi si carduri, fara a parasi platforma de socializare Facebook.
In primii doi ani de functionare, e-Sucursala Unicredit de pe Facebook a fost vizitata de peste 100.000 de utilizatori, dintre care cateva mii au interactionat in timp real cu reprezentantii bancii prin click-to-chat, canal securizat disponibil non-stop. Dintre vizitatorii e-Sucursalei, aproximativ o cincime au fost clienti ai bancii, restul fiind prospecti, interesati in principal de produse de creditare si carduri/overdraft. Aceste precizari venite in 2014 au fost ultima comunicare privind gradul de utilizare al acestui serviciu.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: