[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Creditarea in era digitala: instant, cu ajutorul ANAF si Skype

8 octombrie 2015

De la inceputul campaniei ING Personal Loan, banca a dat cateva mii de credite de nevoi personale, 80% dintre clienti fiind dintre cei existenti in portofoliul bancii. Valoarea medie a unui credit de consum ING este de circa 20.000 lei.

Desi este un credit instant, clientul poate primi banii in cel mult 15 minute direct pe un card emis pe loc, procesul de verificare a bonitatii clientului care vrea sa acceseze creditul rapid este acelasi. A fost doar inlocuita adeverinta de venit, pe care un client era obligat sa o aduca de la angajator, cu un sistem modern, digital, in care banca interogheaza declaratiile angajatorului catre ANAF.

La 90% dintre creditele acordate de ING de la inceputul campaniei (24 august 2015) veniturile au putut fi verificate in ANAF.
Reprezentantii ING precizeaza ca acest „credit pe loc” nu este totuna cu un credit doar cu buletinul.
„Noul credit este un credit destept, pentru ca asigura, pe de-o parte, o experienta foarte buna a clientului, iar pe de alta parte, datorita tehnologiei, reusim sa validam toate datele necesare pentru un credit bun din punct de vedere prudential”, a declarat pentru wall-street Stefan Radu, director ICT Retail Banking la ING Bank Romania.

Astfel, pe zona de creditare s-a ajuns la un singur drum la banca, procesul efectiv de acordare fiind redus de la o saptamana la numai 15 minute. Dar se poate elimina și acest drum la banca, prin introducerea creditarii direct de acasă, din fata calculatorului? Repreprezentantii ING nu exclud aceasta posibilitate in viitorul apropiat.

„Ne dorim sa facem acest lucru, iar primul pas a fost acesta, in care reusim sa dam in unitati un credit rapid in 15 minute. Urmatorii pasi ii vedem in zona digitala, dar intreaga piata trebuie sa capete incredere in acest proces. Deocamdata exista niste limitari in acordurile cu ANAF si Biroul de Credite, dar speram sa le depasim in urmatoarea perioada”, a spus Radu, care a mai precizat ca banca va oferi in primul rand aceasta facilitate clientilor existenti, pe care ii cunoaste, pentru a evita riscurile de frauda.

„De abia apoi ne propunem sa ne ducem catre alte zone, dar mai trebuie sa clarificam zona de legislatie si cea de know your customer. Sunt modele in alte tari cu folosirea Skype-ului pentru a deschide relatia cu un client nou”, afirma oficialul ING Bank.

Creditul instant va ajuta banca sa reduca riscul, pentru ca veniturile verificate prin ANAF sunt mai putin expuse la frauda, si in acelasi timp sa reduca efortul operational, ceea ce se va reflecta in cele din urma si in reducerea suplimentara a dobanzilor. Stefan Radu puncteaza faptul ca procesul de ieftinire a creditului de consum a fost semnificativ, tinand cont ca in urma cu doi ani ING vindea credite cu dobanda 18%, iar astazi pe toate segmentele are dobanzi mai mici de 11%.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?