[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

CERT.RO: „utilizatorii de carduri bancare din Romania sunt vizati de o noua campanie de tip phishing”

3 aprilie 2020

Centrul National de Raspuns la Incidente de Securitate Cibernetica (CERT.RO) semnalează apariția unor site-uri de phishing ce vizează utilizatorii de carduri bancare din România.

„Paginile de phishing sunt găzduite pe subdomenii ale platformei gratuite Weebly, făcând în anumite cazuri mai complicată blocarea acestor site-uri la nivelul rețelei organizaționale.”, potrivit comunicatului de presa.

„Paginile de phishing induc în eroare vizitatorii, prin transmiterea de notificări false despre posibilitatea dezactivării cardului deținut în 24 de ore, dacă potențiala victimă nu furnizează o serie de date personale și financiare, printre care numărul cardului de credit, data de expirare, codul CVV, precum și adresa de e-mail.”, precizeaza CERT.RO.

Echipa CERT.RO vă recomandă „să fiți răbdători și atenți”, în special în această perioadă marcată de o activitate online intensă de la distanță, fie pentru job, fie pentru relaxare sau cumpărături. În acest sens, pe platforma cert.ro au fost publicate o serie de recomandări pentru o activitate online sigură de acasă.

Cumpărăturile de pe internet sunt o recomandare și un real beneficiu pentru noi, într-o perioadă marcată de izolarea la domiciliu, dar în același timp trebuie să respectăm câteva sfaturi esențiale, pentru a nu deveni victima unei fraude:

. Actualizează permanent software-ul dispozitivului, inclusiv sistemul de operare;

. Fii extrem de atent dacă primești mesaje ”din partea băncii” sau a unei alte entități, prin care ți se solicită date sensibile (date despre cont, parole etc.);

. Citește cu atenție mesajele – compară adresa expeditorului cu cea din corespondențele anterioare;

. Verifică eventuale greșeli de exprimare sau gramaticale;

. Nu răspunde la mesaje dubioase. Eventual, le poți retransmite băncii tale, scriind adresa sau poți verifica telefonic transmiterea unui astfel de mesaj;

. Nu deschide link-urile și nu descărca atașamentele din astfel de mesaje. Dacă ai dubii cu privire la o tranzacție, efectuează verificări suplimentare;

. Folosește site-uri românești, pe cât posibil – pot fi mai ușor de detectat eventuale probleme;

. Verifică înainte să cumperi – recenziile site-ului/produsului;

. Folosește cardul de credit – ai mai multe șanse de a-ți recupera banii;

. Plătește folosind servicii de plăți sigure – ți se solicită plata prin transfer bancar? Mai gândește-te!

. Plătește doar când ai o conexiune sigură la internet – evită folosirea hot-spot-urilor publice de wi-fi;

. Folosește un dispozitiv sigur, când plătești – fă-ți la timp actualizările de sistem și securitate;

. Atenție la reclame, ‘oferte miraculoase’, ‘afaceri-bombă’ – dacă e prea frumos ca să fie adevărat, probabil este o păcăleală!

. O fereastră pop-up îți spune că ai câștigat un premiu fabulos? Mai gândește-te!

. Dacă produsul comandat nu sosește la timp, contactează imediat vânzătorul. Dacă nu răspunde, contactează banca.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?