[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

ANCPI – bilantul primei saptamani de activitate exclusiv online

24 martie 2020

Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) anunta ca în cele cinci zile ale săptămânii trecute, 16-20.martie.2020, au fost generate online peste 180.000 de documente destinate solicitanților de servicii ANCPI, dintre care peste 45.000 au necesitat semnare electronică.

Toate solicitările transmise de către notari și persoanele fizice autorizate să execute lucrări de cadastru sunt soluționate si semnate electronic online.

Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a implementat alături de Trencadis o serie de funcționalități cu rol esențial în protejarea cetățenilor, angajaților și colaboratorilor de epidemia de Coronavirus prin mutarea online a tuturor operațiunilor zilnice, desfășurate anterior în ghișee și oficii.

„În contextul epidemiei COVID-19, a devenit vital să ne protejăm angajații și colaboratorii în timp ce susținem continuitatea funcțiilor critice ale Statului Român. În acest sens, echipele ANCPI si ale Trencadis, au oferit intr-un ritm record posibilitatea ca toate solicitările transmise de către notari și persoanele fizice autorizate să execute lucrări de cadastru sa fie soluționate online, inclusiv prin utilizarea semnăturii electronice pentru transmitere de documente originale.”, potrivit comunicatului.

ANCPI a mai precizat ca este în curs de implementare a programului de telemuncă în toate oficiile.

ANCPI, instituție publică aflată în subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA), actualizează și îmbunătățește permanent Sistemul informatic integrat de cadastru și carte funciară e-Terra, cu ajutorul specialiștilor în domeniu.

Cele mai recente modificări, realizate cu sprijinul companiei Trencadis, au drept scop prestarea exlusiv online a serviciilor oferite de ANCPI și de oficiile de cadastru și publicitate imobiliară (OCPI).

Astfel, notarii și persoanele fizice și juridice autorizate pot transmite online versiunile electronice ale actelor notariale sau administrative, ale hotărârilor judecătorești, dar și ale altor documente asociate dosarelor de recepție cadastrală și/sau înscriere în cartea funciară, cu verificarea existenței semnăturii electronice. În primele două zile, ANCPI a înregistrat peste 11.000 de astfel de solicitări.

Totodată, angajații ANCPI și OCPI au acum posibilitatea de a aplica semnătura electronică, cu certificat calificat pe documentele generate de sistem (extrase de carte funciară, extrasul de plan cadastral, încheieri de carte funciară, referate etc.), pentru a garanta autenticitatea acestora în circuitul civil. Săptămâna trecută, ANCPI a eliberat, în acest fel, peste 10.000 de acte zilnic.

Sistemul informatic al ANCPI este accesat zilnic de 13.000 de utilizatori, dintre care 3.000 interni si 10.000 externi, numărul mediu zilnic de cereri înregistrate fiind de cca. 30.000, iar cel al documentelor generate, destinate solicitanților de servicii (cetățeni, companii, instituții) de peste 38.000 pe zi.   

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?