[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Analiza Fashion Days despre obiceiurile de cumparare: noaptea, 70% dintre achizitii se fac de pe smartphone

29 august 2017

Cumpărăturile nu se mai concentrează în intervalele orare în care magazinele fizice sunt deschise și tot mai multe achiziții au loc după orele de program, retailul online și creșterea gradului de penetrare a dispozitivelor mobile oferindu-le clienților libertatea de a face shopping de fashion de oriunde și oricând, inclusiv noaptea. În acest context, Fashion Days a analizat obiceiurile de cumpărare nocturne ale clienților din România, Bulgaria și Ungaria, în primele șase luni ale anului în curs.

Majoritatea comenzilor plasate în timpul nopții (41,69%) au fost înregistrate în intervalul 00:00 – 01:00, iar cele mai multe achiziții au fost făcute din București (43%), Timișoara și Cluj-Napoca. În medie, valoarea unei achiziții nocturne a fost de 282 de lei.

„La Fashion Days, observăm în fiecare an un interes crescut pentru cumpărături în intervalul 00:00 – 06:00 și că tot mai multe comenzi sunt plasate de pe smartphone și tabletă.”, spune Andrei Chirilă, Chief Marketing Officer Fashion Days.

Dispozitivele mobile au fost utilizate cu precădere (74%) de clienții nocturi români pentru a-și comanda produsele dorite. Aproximativ 69% din totalul achizițiilor a fost realizat de pe smartphone și 5% de pe tabletă, restul reprezentând comenzi plasate de pe desktop.

Ponderea de utilizare a dispozitivelor mobile a fost ridicată și în Bulgaria (68%) și Ungaria (71%). Se remarcă o particularitate la clienții din Ungaria, prin utilizarea mai ridicată a tabletelor (10% din total) pentru comenzile plasate noaptea.

În medie, o achiziție făcută noaptea în România este de 282 de lei, iar în Ungaria ajunge la 311 lei. Valoarea medie a cumpărăturilor nocturne este ușor mai crescută în Bulgaria, de aproximativ 330 de lei, mai ales datorită comenzilor plasate de femei.

Cel mai activ interval orar – 00:00 – 01:00
În România, cele mai multe comenzi plasate noaptea (41,7%) au fost realizate în intervalul orar 00:00 – 01:00. Aceasta a fost și cea mai activă oră pentru cumpărătorii din Bulgaria – 37,2%, în timp ce, în Ungaria, cele mai multe comenzi (54,2%) au fost plasate spre dimineață, între 05:00 – 06:00.

În continuare, femeile reprezintă categoria cu cei mai activi clienți, chiar și noaptea. Însă se remarcă un apetit crescut pentru cumpărături în rândul bărbaților, reprezentând 39% din clienții care au plasat comenzi în România, în intervalul 00:00 – 05:00. Atât în Bulgaria, cât și în Ungaria, 27% din achizițiile făcute în intervalul 00:00 – 06:00 au fost realizate de bărbați. În toate cele trei țări, intervalul cu cea mai scăzută activitate de shopping a fost 04:00 – 05:00. În România, 6,67% din comenzile plasate în timpul nopții s-au înregistrat în acest interval.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?