[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Accesarea contului bancar prin intermediul recunoasterii vocale

4 decembrie 2013

ING Bank Romania lanseaza serviciul care permite utilizatorilor sa isi acceseze contul prin recunoastere vocala. Este pentru prima data in Romania cand o banca introduce un serviciu de recunoastere vocala care va fi folosit atat ca masura suplimentara de securitate dar si pentru interactiunea cu un robot de inteligenta artificiala, numit Maria. Aplicatia a fost dezvoltata de catre cei de la Nuance Communications, care sunt si in spatele Siri de la Apple.

Voice Biometrics este un proiect destinat in special clientilor din zona de retail, segment pe care banca inregistreaza in jur de un milion de clienti, echivalentul a circa 5% din piata. Potrivit reprezentantilor bancii, peste 700.000 de clienti interactioneaza anual cu departamentul de Customer Care iar implementarea unui sistem de tipul Voice Biometrics are rolul de a imbunatati comunicarea dintre banca si clienti, dar si de a oferi un asistent pentru tranzactii sau informatii bancare personale.

“Acesta solutie elimina timpii de asteptare in call center, clientii fiind preluati instantaneu de catre un „asistent personal virtual”, iar operatorii castiga timp pentru a se ocupa de solicitarile mai complexe. Astfel, randamentul unui call center se imbunatateste semnificativ”, a declarat Maria Cristina Matei, director de servicii retail ING Bank, in cadrul evenimentului de lansare.

“Sistemul de recunoastere vocala este cel mai eficient dintre toate metodele de parolare ale unui sistem. Dintr-un studiu derulat de catre noi, 85% dintre clienti sunt frustrati cu sistemul de autentificare clasic, in timp ce 90% prefera logarea prin intermediul vocii. Pana in prezent nu am avut nicio bresa de securitate in sistemul propriu. Vocea utilizatorului nu va putea fi replicata intrucat sistemul va percepe doar informatiile clientului nu si pe cele inregistrate si redate cu un aparat electronic”, a dat asigurari Peter Martis, regional manager in cadrul Nuance Communications, care a precizat ca in ciuda informarii permanente a hackerilor cu privire la noutatile tehnologice sistemul va fi imposibil de penetrat.

Reprezentantii companiei spun ca serviciul va deveni disponibil chiar din aceasta luna, iar pentru anul urmator tintesc peste 50.000 de utilizatori.

Cum functioneaza?

“Maria”, asa cum a fost denumit asistentul personal bancar al ING, va prelua apelul telefonic din partea clientului,  ce va fi recunoscut dupa o serie de indicatori vocali specifici. In prima etapa Maria va solicita utilizatorului Codul Numeric Personal (CNP), urmand ca mai apoi, in pasul doi de autentificare, asistentul personal sa solicite clientului parola vocala. Odata trecut acest pas, Maria va oferi posibilitatea utilizatorului de a avea acces la toate informatiile solicitate.

Foarte important este faptul ca Maria va raspunde contextual la intrebarile simple ale clientului. Astfel, Maria poate raspunde la lucruri cum ar fi „Vreau sa-mi cumpar masina X. Ce trebuie sa fac?”. Atunci, sistemul va folosi limbajul contextual dezvoltat de Nuance, dar si baza de date de informatii de la ING Bank, ca sa ofere clientului optiuni. Unele dintre ele ar putea fi „Renunta sa mai cumperi atat de mult de la Carrefour in fiecare saptamana si vei putea economisi pentru o masina pe care sa ti-o cumperi in X luni”.

Mai jos, Razvan Exarhu face o demonstratie.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?