Grupul BCR a prezentat rezultatele financiare aferente activitatii din semestrul I 2022. Din perspectiva digitalizare, apreciata de catre banca drept „accelerata”, iata care sunt cele mai importante date statistice.
BCR raporteaza 2,1 milioane de utilizatori de internet banking și mobile banking, dintre care peste 1,5 milioane de utilizatori activi de George, în creștere cu 29% an pe an.
Peste 90% din cardurile emise în S1 2022, în cadrul noilor pachete de cont curent ale BCR – George și George pentru tineri, sunt din material reciclat, înseamnând o reducere a amprentei de carbon cu aproximativ 2,7 tone
Lansate în ecosistemul George în 2020 ca produse unice pe piața bancară, 75% din totalul cardurilor de credit și 73% din totalul produselor de tipul descoperit de cont sunt acordate în S1 2022 prin George.
Peste 62 milioane de tranzacții cu plăți digitale în transportul public s-au înregistrat, în ultimii trei ani, dintre care peste 18 milioane numai în S1 2022, în creștere cu 63% față de aceeași perioadă a anului trecut. BCR a implementat soluția de plată contactless în 16 orașe din România
Peste 126.000 de companii înrolate în George pentru afaceri, la 6 luni de la lansare, platformă ce include un pachet complet: Digital Onboarding, Digital Overdraft și autentificare unică pentru operațiuni de business și personale
Peste 100.000 de clienți BCR și-au activat opțiunea de autentificare vocală biometrică prin apel telefonic în Contact Center la 6 luni de la lansare, beneficiind astfel de o autentificare simplă, sigură și rapidă
Chatbot-ul ADA, asistentul virtual BCR, disponibil pe www.bcr.ro/ADA, a purtat peste 154.000 de conversații, iar în aproximativ 25% dintre acestea a oferit informații personalizate (self service). Peste 4.700 din totalul conversațiilor purtate au avut ca temă de discuție programele de finanțări pentru companii
Banca spune ca a continuat dezvoltarea sistemului de open banking prin parteneriate locale în diferite domenii: Sănătate (Regina Maria, MedLife), Securitate cibernetică (Bitdefender), Soluții digitale (semnătură digitală Trans Sped pentru persoane fizice și companii), Juridic (Avocatnet.ro), Mobilitate (Splash), Servicii (Edenred), Online Payments (Global Payments) și Leasing (Financiar Auto, Echipamente)
„George construiește în prezent premisele investițiilor digitale”, se mai precizeaza in comunicat, prin semnarea digitală a contractului de investiții, direct din aplicație și tranzacționarea fondurilor de investiții internaționale 100% online prin George web.
BCR a înregistrat un profit net de 1.042,1 milioane de lei (210,7 milioane de euro) în S1 2022, în creștere cu 50,9% față de 690,8 milioane de lei (140,9 milioane de euro) în S1 2021, „datorită unei performanțe operative îmbunătățite, susținută de continuarea creșterii puternice a creditării”.
________________
BCR este prima bancă din România acreditată de către Autoritatea pentru Digitalizarea României pentru procesul de deschidere a contului online pe platforma George. Operațiunea durează aproximativ 10 minute și include verificarea numărului de telefon furnizat, fotografierea și trimiterea cărții de identitate, realizarea unei fotografii de profil, inițierea unui apel video și semnarea electronică calificată a contractului digital de cont
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: