Românii au început să cheltuiască mai mulți bani pentru serviciile alimentare, valoarea bonului crescând în toate categoriile analizate – restaurante, fast-food, cafenele, cantine, puburi etc. Cu toate acestea, 59% din piață este în continuare generată de bonuri cuprinse între 21 și 50 de lei, arată studiul realizat de Hospitality Culture Institute citat de startupcafe.ro.
„Industria de food service a închis anul 2021 la un nivel record de 5,66 miliarde de euro, însă creșterea se datorează în primul rând segmentului de food delivery, care a adus mulți consumatori noi în categorie. Spre finalul anului trecut au început să scadă comenzile de acasă, fiind înlocuite cu cele de la birou,” susține Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.
„Din punct de vedere al modalității de plată, cash-ul recâștigă din terenul pierdut în timpul pandemiei, ceea ce face să fie și mai surprinzătoare creșterea agresivă a numărului de români care nu mai lasă tips în locație sau la delivery. Astfel, în doar un an, procentul celor care nu lasă bacsis s-a triplat, ajungând la 32%,” adaugă Florin Maxim.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: